شاخص بورس ۱۱۳ واحد مثبت شد

روند معاملات امروز بورس در حالی به پایان رسید که شاخص کل معاملات با رشد ۱۱۳ واحدی به ۹۵ هزار و ۵۹۰ واحد رسید.
کد خبر : ۷۹۲۴۲
طرح شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بر خلاف روز گذشته، داد و ستد سهام در روز جاری با افزایش شاخص بورس و تثبیت در کانال ۹۵۰۰۰ واحد از سوی سهامداران دنبال شد.


افزایش همه شاخص های تالار شیشه ای


بر اساس این گزارش، در چهارمین روز معاملاتی هفته جاری همه شاخص های بورس با رشد همراه شدند. به طوری که شاخص کل با ۱۱۳ واحد رشد به ۹۵ هزار و ۵۹۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۶ واحد رشد به ۳۰ هزار و ۶۳۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۱ واحد افزایش به ۱۷ هزار و ۸۸۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۴ واحد افزایش به ۱۳ هزار و ۴۵۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۱۳ واحد صعود به ۱۰۳ هزار و ۴۸۶ واحد، شاخص بازار اول با ۱۰۵ واحد صعود به ۶۸ هزار و ۱۴۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۶ واحد افزایش به ۲۰۲ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.


تاثیر نمادها بر نماگر


از سویی دیگر آمارهای معاملاتی نشان می دهد در روز جاری ۴ نماد «شتران با ۶۱ واحد، خودرو با ۳۷ واحد، فملی با ۳۰ واحد و کچاد با ۲۱ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و سه شاخص «فولاد با (۳۱) واحد، همراه با (۲۴) واحد، و شبریز با (۲۱) واحد» بیشترین تاثیر منفی را در روند شاخص کل بورس از خود به ثبت رساندند.


صعود دسته جمعی صنایع


از سویی دیگر در روزی که همه متغیرهای بازار سهام امروز با افزایش مواجه شد، صنایع بورسی نیز با افزایش گروهی روبرو شدند  به طوری که شاخص های «انتشار و چاپ با ۹ هزار و ۶۶۷ واحد افزایش معادل ۴.۸۴ درصد به ۲۰۹ هزار و ۴۶۵ واحد، زراعت  با ۱۶۸ واحد رشد معادل ۲.۶۰ درصد به ۶ هزار و ۶۶۸ واحد، ذغالسنگ با ۲۶ واحد افزایش معادل ۱.۹۱ درصد به یک هزار و ۴۱۱ واحد، محصولات  کاغذ با ۱۹۰ واحد افزایش معادل ۱.۵۲ درصد به ۱۲ هزار و ۷۲۶ واحد، خودرو با ۲۵۳ واحد افزایش معادل ۱.۳۹ درصد به ۱۸ هزار و ۴۸۴ واحد، شاخص انبوه سازی با ۹ واحد رشد معادل ۱.۳۸ درصد به ۶۹۵ هزار و ۱۶ واحد و سیمان با ۸ واحد افت معادل ۱.۳۶ درصد به ۶۲۴ واحد رسیدند.


بازگشایی و توقف نمادها


گفتنی است روز جاری نمادهای معاملاتی خوراک دام پارس «غدام» با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و گروه سرمایه گذاری سایپا «وساپا) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضا هیئت مدیره متوقف و نمادهای شرکت های پالایش نفت تهران «شتران»، پالایش نفت تبریز «شبریز»، نورد و تولید قطعات فولادی «فنورد» با توجه تعدیل پیش بینی درامد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی باز شد.


صعود و نزول های قیمت سهم ها


این گزار ش می افزاید قیمت سهام نمادهای «شکلر، خموتور، خاهن، حتاید، قثابت، چافست و فنوال» با افزایش قیمت بین ۴.۸۳ تا ۵ درصد و هفت نماد «لسرما، شدوص، مرقام، خوساز، کرماشا، فلوله و شبریز» با کاهش قیمت بین ۳.۰۹ تا ۴.۴۸ درصد بیشترین کاهش قیمت را در داد و ستدهای امروز بورس به ثبت رساندند.


بر اساس این گزارش در پایان معاملات امروز بورس، در ۷۴ هزار و ۸۶۵ نوبت معاملاتی، یک میلیارد ۱۹۶ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش به ۳۸۱ هزار و ۶۳۸ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها