«سخاب۷» در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس

معاملات فرابورس در بیست و هشتیمن روز آذرماه ۹۶ با نقل و انتقال حدود ۳۹۱ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال خاتمه یافت.
کد خبر : ۷۹۲۴۶
اسناد خزانه

به گزارش ایبِنا، روند معاملات امروز فرابورس باعث شد تا آیفکس با ۸ واحد رشد به ارتفاع بیش از ۱۰۷۷ واحدی برسد. بررسی نمادهای اثرگذار بر شاخص نشان می‌دهد عمده بار مثبت بر این نماگر از جانب نمادهای گروه فلزات اساسی رقم خورده به طوری که «میدکو»، «ذوب» و «هرمز» سه نماد نخست با بالاترین میزان اثرگذاری مثبت بر آیفکس تا سطح حداکثر ۳.۸ واحد بودند. پس از آن نمادهای «شاوان»، «مارون» و «سمگا» نیز تا سطح ۰.۵ واحد اثر مثبت بر این نماگر به جا گذاشتند.


بازارهای اول و دوم


معاملات بازارهای اول و دوم نیز روز جاری با دادوستد ۲۶۲.۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۸۷ میلیارد ریال به انتها رسید.   نماد «ذوب» به عنوان پربیننده‌ترین نماد معاملاتی همچنین بیشترین حجم و ارزش دادوستد سهام را نیز در میان این دو بازار به خود اختصاص داد.


امروز همچنین در جریان معاملات بازار نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت لاوان پس از ارائه اطلاعات پیش بینی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد بازگشایی شد. سهامداران در مجوع سه تابلو بازار پایه نیز اقدام به دادوستد بیش از  ۹۱ میلیون سهم به ارزش ۱۴۴ میلیارد ریال کردند.


تابلو اوراق تسهیلات مسکن


نگاهی به تابلو اوراق تسهیلات مسکن هم نشان می‌دهد بیش از ۵۸ هزار ورقه تسه به ارزش ۴۴ میلیارد ریال در این تابلو دست به دست شده و نماد تسه آبان ماه ۹۶ بالاترین حجم و ارزش خرید و فروش را در میان تسه‌ها به خود اختصاص داده است.


در نهایت در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز یک میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۵۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۷» بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. روز جاری در این بازار کماکان پذیره‌نویسی اوراق مرابحه سلامت در نماد «سلامت۶» ادامه یافت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر