29 آذر 1396 - 09:56

ترمیم حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی

وزیر کار اعلام کرد: دولت با اختصاص ردیف بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی تلاش می‌کند تا حدودی مشکلات معیشتی بازنشستگان را برای سال آینده برطرف کند.
کد خبر : ۷۹۲۷۷
علی ربیعی

به گزارش ایبِنا، علی ربیعی با بیان اینکه این میزان افزایش حقوق برای بازنشستگان کفاف زندگی آنان را نمی دهد، ابراز امیدواری کرد: نمایندگان مجلس هنگام تصویب بودجه مبلغ بیشتری در نظر بگیرند.


وی به شکاف موجود میان حقوق بازنشستگان و قدرت خرید آنان اشاره کرد و گفت: در صورتی دولت می تواند همه مشکلات معیشتی بازنشستگان را برطرف کند که ردیف بودجه تخصیصی برای این قشر سالانه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان باشد.


ربیعی از اینکه بازنشستگان توان خرید بالایی ندارند ابراز تاسف و خاطرنشان کرد: با این حال دولت هرچند از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارد اما برای حل این مشکل در این سال ها در مسیر درستی حرکت کرده است.


۸۰۰ میلیارد تومان برای ترمیم حقوق بازنشستگان


وی با بیان اینکه دولت در مدت سه سال ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ترمیم حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی و در قالب طرح متناسب سازی اختصاص داده از کسانی که در این خصوص از تعابیر تُند برای دولت استفاده می کنند، انتقاد کرد.


ربیعی به وضع اسف بار صندوق های بازنشستگی که طی ۵۰ سال اخیر با مشکلات متعددی روبرو شد، اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالا بردن توان اقتصادی این صندوق هاست.


چالش صندوق های فولاد و صداوسیما


وی از اینکه در برخی صندوق ها مانند فولاد و صداوسیما، افراد با ۴۳ سال سن بازنشسته می شوند ابراز تاسف کرد و در ادامه از تدوین طرحی خبر داد که براساس آن صندوق ها در دولت دوازدهم پایدارسازی می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر