آیفکس ۱۰۸۰ واحدی شد

شاخص کل فرابورس ایران در آخرین روز معاملاتی فصل پاییز با ادامه سبزپوشی، رکوردشکنی‌ و عبور از کانال ۱۰۸۰ واحدی، به استقبال فصل جدیدی از معاملات سال جاری رفت.
کد خبر : ۷۹۳۲۳
فرابورس

به گزارش ایبِنا، دادوستدهای انجام شده در فرابورس در روز ۲۹ آذرماه که آخرین روز کاری فصل سوم سال بود، به جابه‌جایی بیش از ۳۸۷ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۴ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال انجامید که این حجم از مبادلات در بیش از ۳۹ هزار نوبت معاملاتی صورت گرفت.


در این میان بازارهای اول و دوم میزبان دست به دست شدن بیش از ۲۴۶ میلیون سهم به ارزش ۵۲۱ میلیارد ریال بودند که نمادهای «ذوب» و «سمگا» به ترتیب بیشترین افزایش حجم و ارزش مبادلاتی را در این بازارها به خود اختصاص دادند؛ ضمن آنکه پربیننده‌ترین نمادهای روز جاری نیز بودند.


نمادهای برتر


از سوی دیگر نمادهای «مارون» و «میدکو» هر دو از گروه محصولات شیمیایی در صدر جدول نمادهایی که بر آیفکس اثر گذاشتند قرار گرفتند. این در حالی است که یک نماد از گروه فلزات اساسی یعنی «هرمز» با ۱.۷ واحد اثر منفی بر شاخص کل، مانع از رشد بیشتر آن شد. در نهایت آیفکس با ۴ واحد رشد در ارتفاع ۱۰۸۱ واحدی ایستاد.


معامله‌گران سهام در بازار پایه نیز با دادوستد بیش از ۵۳ میلیون سهمِ شرکت کیسون به ارزش افزون بر ۱۳۶ میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در نماد «کیسون» از گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات‌ رقم زدند. این در حالی است که سه تابلو مبادلاتی بازار پایه در مجموع میزبان نقل‌وانتقال بیش از ۱۲۳ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال بودند.


بازار اوراق با درآمد


در تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز شاهد دست به دست شدن بیش از ۳ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۳ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال بودیم که دو میلیون ورقه از این حجم و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از این ارزش مبادلاتی مربوط به ادامه پذیره‌نویسی اوراق مرابحه «سلامت ۶» بود.


مبادلات ETF ها در روز جاری نیز به دادوستد بیش از ۱۳ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۱۵۵ میلیارد ریال منتهی شد که نماد «آکورد» متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی در صدر تابلو صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله قرار گرفت. در نهایت در آخرین روز کاری آذرماه، خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن بیش از ۶۰ هزار ورقه تسه را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بر ۴۳ میلیارد ریال بالغ شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر