سقوط ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین/ رقم؛ کمتر از ۱۴۰۰۰ دلار

قیمت هر واحد بیت کوین در مقایسه با بیشترین سیر افزایشی خود ۳۰ درصد سقوط کرد و در ابتدای ساعات اولیه بازارهای آسیایی به کمتر از ۱۴ هزار دلار در هر واحد رسید.
کد خبر : ۷۹۳۵۷
بیت کوین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، قیمت هر واحت بیت کوین در صرافی «بیت استامپ» در ساعات اولیه روز جمعه به کمتر از ۱۴ هزار دلار در هر واحد رسید که در مقایسه با بیشترین سیر افزایشی خود که در اوایل هفته جاری میلادی با رسیدن به تقریبا ۲۰ هزار دلار در هر واحد بود، در حدود ۳۰ درصد ارزش خود را از دست داده است.


همچنین قیمت هر واحد بیت کوین در ابتدای بازار معاملات آسیا ۱۴.۷ درصد روند نزولی به خود گرفت؛ اما در نهایت با جبران بخشی از ارزش از دست رفته خود رقم کاهشی ۷ درصد را در روز جمعه برای خود ثبت کرد و به ۱۴ هزار و ۴۹۹ دلار رسید.


قیمت بیت کوین در ابتدای سال جاری میلادی در حدود یکهزار دلار بود که رفته رفته و با قرار گرفتن در بورس کالای شیکاگو آمریکا در ابتدای هفته به ۱۹ هزار و ۶۶۶ دلار رسید که اکنون یک سوم ارزش خود را از دست داده است.


به گفته کارشناسان اقتصادی، یکی از دلایل عقب گرد قیمت بیت کوین به تمرکز زدایی از بیت کوین و رفتن سرمایه گذاران به سمت ارزهای مجازی دیگر از جمله «بیت کوین نقد» نسبت داده می شود.


بر پایه این گزارش، قیمت بیت کوین در ماه نوامبر در طی ۴ روز از ۷ هزار و ۸۸۸ دلار به ۵ هزار و ۵۵۵ دلار رسید که تقریبا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد و در ماه سپتامبر هم ۴۰ درصد سقوط را تجربه کرد و از ۴ هزار و ۹۷۹ دلار و ۲ هزار و ۹۷۲ دلار در هر واحد رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر