تقویت دلار با رای سنا؛

یورو با پیروزی جدایی طلبان کاتالونیا سقوط کرد

ارزش یورو به دنبال کسب اکثریت کرسی جدایی طلبان کاتالونیا در مجلس محلی سقوط کرد؛ در حالی که دلار با رای سنا به لایحه اصلاح مالیات آمریکا تقویت شد.
کد خبر : ۷۹۳۶۰
یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص ارزش دلار در بازار معاملات روز جمعه با افزایش روبرو شد؛ اما همچنان شاخص هفتگی آن پایین است؛ در حالی که ارزش یورو به دنبال پیروزی جدایی طلبان کاتالونیا اسپانیا در انتخابات این منطقه برای جدایی از دولت مرکزی مادرید، سقوط کرد. همچنین احزاب جدایی طلب اسپانیا در انتخابات منطقه ای کاتالونیا موفق به کسب ۷۰ کرسی از مجموع ۱۳۵ کرسی این منطقه شدند و اکثریت آراء را به خود اختصاص دادند.


بر همین اساس، یورو با ۲ دهم درصد کاهش به یکهزار و ۱۸۴۸ دلار رسید که ۸ دهم درصد ارزش هفتگی خود را از دست داده است؛ در حالی که شاخص دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با یک دهم درصد رشد به ۹۳.۴۰۰ واحد رسید؛ اما ضرر هفتگی دلار در برابر ارزهای اصلی جهان ۶ دهم درصد ثبت شده است.


علت اصلی سیر افزایشی دلار در بازار جهانی ارز به تصویب لایحه اصلاح بودجه دونالد ترامپ در مجلس سنا این کشور نسبت داده می شود؛ ضمن اینکه انتشار آمار رشد اقتصادی سه ماه سوم ایالات متحده آمریکا در روز پنج شنبه که حاکی از سریع ترین رشد در بیش از ۲ سال اخیر است، به سیر افزایشی دلار کمک کرده است. البته انتظار می رود اصلاح لایحه مالیاتی ترامپ در یک دهه آینده حداقل یک تریلیون دلار به بدهی ملی آمریکا بیافزاید.


اوراق بهادر ۱۰ ساله آمریکا با رشد ۲.۴۸۰ درصدی در روز پنج شنبه به بیشترین سطح خود در بیش از ۷ ماه اخیر رسید؛ ضمن اینکه هر دلار به ۱۱۳.۳۲ ین رسید که بازتاب رشد ۶ دهم درصدی هفتگی دلار در برابر پول ژاپن است.  


برچسب ها: دلار یورو اسپانیا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها