رشد همه متغیرهای اصلی بورس در آخرین هفته پاییز

در هفته‌ای که آلودگی هوا در ایران و به خصوص پایتخت به اوج خود رسید، سهامداران در تالار شیشه‌ای به معاملات هیجان‌انگیز خود ادامه دادند و شاخص بورس هم در ادامه رکوردشکنی ها وارد کانال ۹۵۰۰۰ واحدی شد.
کد خبر : ۷۹۳۸۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، این اتفاق‌ها در حالی در بورس و برای فعالان این بازار روی داد که اوضاع برای بازارهای موازی کمی متفاوت‌تر است و دیگر خبری از رشد قیمت ارز یا بی‌محابا شدن قیمت سکه به گوش نمی‌رسد.


این فرصت ویژه در شرایط فعلی برای بورس‌بازها به خوبی به ارتقای قیمت بخشی از سهام و ارزش بازار در کنار تاریخ‌سازی‌های شاخص تبدیل شده است.


وضعیت هفتگی شاخص


آمارهای معاملاتی نیز نشان می‌دهد که شاخص بورس در آخرین هفته پاییز ۹۶ با بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد دیگر برای نخستین بار کانال ۹۵۰۰۰ را نیز فتح کرد تا سهامداران و فعالان این بازار خاص ترین معاملات تاریخ را تجربه کنند.


بر اساس این گزارش، ارزش بازار نیز در این دوره زمانی از ۳۷۷۰۰۰ میلیارد تومان با بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان به ۳۸۱۰۰۰ میلیارد تومان دست پیدا کرد تا حتی بدبین‌ترین کارشناسان و تحلیلگران بازار سهام هم افزایش بهای سهم‌ها و رونق بورس را باور کنند.


جزییات معاملات


این گزارش می‌افزاید در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۹ آذرماه ۹۶، شاخص کل نسبت به هفته قبل با ۴/۲ درصد افزایش روبه‌رو شد.


در پایان معاملات هفته گذشته، شاخص کل با ۲۲۲۵ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۹۵۵۰۸ واحد رسید.


بازار اول و دوم


همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۳۲ واحد افزایش به رقم ۶۸۱۱۸ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۳۸۴۱ واحد افزایش عدد ۲۰۲۴۱۵ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۱۴۷/۲ و ۹۳/۱ درصد افزایش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.


بر اساس آمار معاملات، در پنج روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۱۵۵۵۹ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۵/۱۳ درصد افزایش یافته است.


در ضمن ۷۰۲۵ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۵۴۷ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۲۵ و ۴۰ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.


 این در حالی است که ۳۶ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۶۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و هر کدام به ترتیب با ۹ و ۱۰ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها