افزایش ۱۹ درصدی ارزش معاملات تالار شیشه‌ای در آذرماه

شاخص کل بورس در پایان معاملات آذرماه ۹۶، نسبت به ماه قبل با ۷.۷ درصد افزایش روبرو شد.
کد خبر : ۷۹۳۸۸
طرح

به گزارش ایبِنا، در پایان معاملات آذرماه ۹۶، شاخص کل با ۶۸۱۶ واحد افزایش نسبت به آبان، به رقم ۹۵۵۹۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۶۷۱ واحد افزایش به رقم ۶۸۱۴۷ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۱۰۱۲۷ واحد افزایش عدد ۲۰۲۲۵۷ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۹.۱  و ۵.۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل مواجه شدند.


ارزش کل معاملات و صندوق ها


در سومین ماه از پاییز، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۴۸۹۳۰ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به آبان‌ماه ۱۹.۵ درصد افزایش یافته است. در ضمن ۲۰۷۷۶ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۳۰۲ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۱۰.۵ و ۱.۶ درصد افزایش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.


این درحالی است که ۱۱۸ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۲۱۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و هرکدام با ۱۲ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.


بازار اوراق مشتقه و بدهی


 در بازار اوراق مشتقه تعداد ۵۲۰.۰۳۳ قرارداد به ارزش دو میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۷۸ و ۹۶ درصد کاهش نسبت به آبان‌ماه را نشان می‌دهد. در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، پنج میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۴۷۵۷ میلیارد ریال معامله شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها