کانال ۹۶ هزار واحدی هم فتح شد :

انفجار شاخص در بورس

شاخص بورس در اولین روز معاملاتی زمستان با ۱۳۰۷ واحد برای نخستن بار وارد کانال ۹۶۰۰۰ واحدی شد.
کد خبر : ۷۹۴۱۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روند معاملات روز جاری تالار شیشه ای باعث شکل گیری یک رکورد تازه  در بازار سهام شد به گونه ای که نماگر اصلی معاملات با ۱۳۰۷.۴۲ واحد صعود تحت تاثیر فشار حمایتی مثبت سه نماد «فولاد مبارکه اصفهان با ۲۰۰ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۱۵۷ و پتروشیمی خارک با ۱۳۵ واحد» برای اولین بار به ۹۶ هزار و ۸۱۹ واحد رسید تا در آستانه فتح کانال ۹۷۰۰۰ نیز قرار گیرد.


رشد ۶۲۲۲ واحدی شاخص های بازار


بر اساس این گزارش، در روزی که همه متغیرهای تالار با رشد روبرو شد، شاخص های معاملاتی نیز با افزایش دسته جمعی فضای این بازار را با طروات خاصی مواجه کرد. آمارهای معاملاتی نشان می دهد که شاخص کل با ۱۳۰۷ واحد صعود به ۹۶ هزار و ۸۱۶ واحد، معادل ۱.۳۷ درصد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۱۹ واحد رشد به ۳۱ هزار و ۳۰ واحد، معادل ۱.۳۷ درصد، شاخص کل «هم وزن» با ۸۳ واحد افزایش به ۱۷ هزار و ۹۷۲ واحد، معادل ۰.۴۷ درصد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۳ واحد افزایش، معادل ۰.۴۷ درصد به ۱۳ هزار و ۵۵۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۵۳۳ واحد صعود معادل ۱.۴۸ درصد به ۱۰۵ هزار و ۴۳ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۳۸ واحد معادل ۱.۶۷ درصد رشد  به ۶۹ هزار و ۲۵۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۶۷۹ واحد صعود معادل ۰.۸۳ درصد، به ۲۰۳ هزار و ۴۰۴ واحد رسید.


تاثیر نمادها بر نماگر


از سویی دیگر آمارهای معاملاتی نشان می دهد در روز جاری ۷ نماد «فولاد مبارکه اصفهان با ۲۰۰ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۱۵۷ و پتروشیمی خارک با ۱۳۵ واحد، کگل با ۹۸ واحد، فارس با ۷۱ واحد، شبندر با ۶۵ واحد و کچاد با ۶۲ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را در رشد تاریخی شاخص کل بورس از خود برجای گذاشتند.


افزایش ۲۰۰۵۴ واحدی شاخص صنایع


افزون بر این صنایع بورسی امروز با اندکی نوسان مواجه بودند به طوری که شاخص های « کانه فلزی با ۷۵۵ واحد رشد معادل ۳.۹۱ درصد به ۲۰ هزار و ۷۲ واحد، انتشار و چاپ با ۷ هزار و ۴۳۵ واحد افزایش معادل ۳.۳۹ درصد به ۲۲۶ هزار و ۶۴۷ واحد، فلزات اساسی با ۱۹۱۶ واحد افزایش معادل ۳.۳۶ درصد به ۵۸ هزار و ۸۵۶ واحد، محصولات فلزی  با ۷۵۵ واحد رشد معادل ۳.۱۲ درصد به ۲۴ هزار و ۹۸۴ واحد، فرآورده های نفتی  با ۹۱۹۳ واحد رشد معادل ۲.۷۰ درصد به ۳۴۹ هزار و ۶۸۶ واحد، زراعت  با (۱۰۹) واحد کاهش معادل (۱.۶۱) درصد به ۶ هزار و ۶۷۶ واحد و محصولات کاغذ با (۳۰۵) واحد افت معادل (۲.۴۰) درصد به ۱۲ هزار و ۳۹۹ واحد، رسید.


بازگشایی سه و توقف یک نماد


همچنین بر اساس اعلام ناظر بازار سهام در معاملات امروز نمادهای معاملاتی شرکت مارگارین «غمارگ» با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید «وامید» و سیمان ایلام «سیلام» با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم متوقف و نماد معاملاتی شرکت نوسازی و ساختمان تهران «ثنوسا» با توجه به ارائه صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۶ بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی باز شد.


صعود ۱۵ درصدی قیمت سهام پتروشیمی خارک


نگاهی به تحولات امروز در بخش افزایش و کاهش قیمت سهام، حاوی اطلاعات جالب توجه و غافلگیرکننده ای است به طوری که قیمت سهام پتروشیمی خارک با ۱۵.۷۴ درصد رشد، بیشترین افزایش قیمت را در بین همه سهم های تالار شیشه ای تجربه کرد و باعث شد تا سهامداران این شرکت سود خوبی را کسب کنند.


بیشترین کاهش قیمت سهام


افزون بر این قیمت سهام نمادهای «فملی، فاما، وخاور، ستران، ومعادن و بموتو» با رشد قیمتی بین ۴.۲۴ تا ۴.۹۸ درصد و ۷ نماد «سکرد، سخوز، چکاران، ثاباد، خاور، شدوص، خموتور و کرزای» با کاهش قیمت بین  (۲.۸۶) تا  (۴.۱۷) درصد بیشترین کاهش قیمت را در داد و ستدهای امروز بورس به ثبت رساندند.


بر اساس این گزارش در پایان معاملات اولین روز معاملاتی هفته ابتدایی دی ماه ۹۶ بورس، در ۷۰ هزار و ۵۱۳ نوبت معاملاتی، یک میلیارد ۱۷۶ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۳۰۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش به ۳۸۷ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها