شاخص فرابورس هم سقف شکنی کرد

نخستین روز کاری زمستان ۹۶ در فرابورس با رشد ۱۰ واحدی شاخص کل فرابورس و عبور این نماگر از ارتفاع ۱۰۹۰ واحدی همراه بود.
کد خبر : ۷۹۴۲۸
شاخص

به گزارش ایبِنا، دادوستدهای دوم دی ‌ماه به جابه‌جایی بیش از ۳۱۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۹۷۵ میلیارد ریال انجامید. بر اساس این گزارش، آیفکس نیز که در تمامی روزهای معاملاتی هفته گذشته با سبزپوشی روندی صعودی را در پیش گرفته بود در آغاز این هفته با حمایت جمعا ۸ واحدی از جانب نمادهای «میدکو»، «هرمز» و «مارون» در ارتفاع ۱۰۹۲ واحدی قرار گرفت.


نمادهای «ذوب» و «ریشمک» نیز روز جاری بیشتر از سایر نمادها مورد توجه معامله‌گران قرار گرفتند. همچنین در حالی عنوان بیشترین افزایش قیمت به نام نمادهای «شرانل» و «زنگان» متعلق به گروه‌های نفت ایرانول و صنعت روی زنگان ثبت شد که نمادهای «بکهنوج» و «قچار» بیشترین بار افت قیمتی را به دوش کشیدند.


بازار پایه


در بازار پایه نیز نمادهای «لکما» و «واحیا» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را به دست آوردند و در مجموع تابلوهای «پایه الف»، «پایه ب» و «پایه ج» میزبان دست به دست شدن بالغ بر ۵۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰۱ میلیارد ریال بودند.


معامله‌گران سهام در بازارهای اول و دوم نیز دادوستد افزون بر ۲۵۱ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۴۴۸ میلیارد ریال را رقم زدند که این حجم از دادوستدها در ۲۴ هزار و ۸۵۰ نوبت معاملاتی صورت گرفت.


بازار دوم


در بازار دوم فرابورس، فردا شاهد عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت عطرین نخ قم خواهیم بود که نماد آن «نطرین» در خردادماه سال جاری در گروه منسوجات و زیرگروه آماده‌سازی و ریسندگی نخ و پارچه‌بافی در بازار دوم درج شد.


این عرضه اولیه به روش ثبت سفارش در بازار دوم فرابورس انجام خواهد شد و سقف و کف قیمتی نیز از ۴۷۸۰ ریال تا ۵۰۱۹ ریال تعیین شده؛ ضمن آنکه تعداد کل سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی نیز حداکثر ۱۲۵ سهم در نظر گرفته شده است.


بازار اوراق


در بازار اوراق با درآمد نیز تغییر مالکیت بالغ بر ۳۱۵ هزار ورقه به ارزش بیش از ۲۹۷ میلیارد ریال صورت گرفت که «سخاب ۴» در پی دادوستد بیش از ۱۲۰ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۱۱۹ میلیارد ریال، در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت ایستاد.


معامله‌گران اوراق تسهیلات مسکن نیز امروز شنبه دوم دی‌ماه اقدام به خریدوفروش بیش از ۶۰ هزار ورقه تسه به ارزش ۴۵ میلیارد ریال کردند که بیشترین اقبال را به اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان ۹۶ نشان دادند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر