در بازار معاملات جهانی؛

دلار مقاومت کرد؛ اما در آستانه ثبت رکورد/ بیت کوین پایین آمد

شاخص ارزش دلار در روز دوشنبه در برابر ارزهای اصلی جهان به روند مقاومتی خود ادامه داد؛ در حالی که بیت کوین ۴ درصد ارزش خود را از دست داد.
کد خبر : ۷۹۵۱۲
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص ارزش دلار به دلیل تعطیلات کریسمس و پایین آمدن حجم تجارت در مقابل ۶ سبد اصلی ارز جهان با کمی تغییر به روند مقاومتی خود ادامه داد؛ در حالی که ین در مقابل دلار تقویت شد.


در همین حال هر دلار به ۱۱۳.۳۰ ین در بازارهای آسیایی رسید که حاکی از روند افزایشی پول ژاپن در مقابل دلار است؛ ضمن اینکه آمار رشد اقتصادی آمریکا هم نتوانست از افزایش ین در مقابل دلار جلوگیری کند.


همچنین فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد، نرخ تورم ایالات متحده در ماه گذشته نوامبر با یک دهم درصد افزایش به ۱.۵ درصد رسید که این رقم برای ماه قبل از آن ۱.۴ درصد ثبت شده بود؛ ضمن اینکه انتشار این خبر ارزش اوراق بهادر ۲ ساله آمریکا را به ۱.۸۹۹ درصد رساند که بیشترین رقم در ۹ سال اخیر رسید.


به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، افزایش شاخص ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان در ماه ژانویه سال جاری میلادی به یک رکورد رسید که انتظار می رود این الگو در سال ۲۰۱۸ میلادی باز هم تکرار شود.


یورو با کمی تغییر به ۱.۸۵۰ دلار رسید. به گفته برخی از تحلیل گران بازار، بازار تا یک هفته آینده به دلیل تعطیلات، نوسان زیادی خواهد داشت؛ ضمن اینکه بانک های مرکزی جهان هم از بازارهای مالی در این بازه زمانی دور خواهند بود و بازگیران محدودی در بازار مشتاق به پیشنهاد خرید یا فروش دلار هستند.  


قیمت هر واحد بیت کوین هم در صرافی بیت استامپ با ۴ درصد کاهش به ۱۳ هزار و ۶۱۵ دلار رسید.


برچسب ها: ارز دلار بیت کوین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر