05 دی 1396 - 08:50
آشنایی با مفاهیم اقتصادی: ۶۲/

کیف پولی از جنس فناوری

کیف پول الکترونیک با هدف امکان انجام پرداخت‌های خرد به صورت سریع و حذف مشکلات در دسترس نبودن پول چند سالی است که در اختیار علاقه مندان قرار داده شده است.
کد خبر : ۷۹۵۶۴
کیف پول

به گزارش ایبِنا، کیف پول الکترونیکی نرم افزاری کاربردی برای یک گوشی هوشمند است که نسخه الکترونیکی از کیف پول بر روی گوشی تلفن همراه نصب می شود. از آنجایی که کیف پول های الکترونیکی در دستگاه های متصل به اینترنت متصل می شوند به این ترتیب در نهایت می توانند به اطلاعات بیشتری نسبت به یک کیف پول فیزیکی دست پیدا کنند. 


یک کارت مراقبت های بهداشتی می تواند با یک پرونه  سلامت ارتباط برقرار کند و در صورت وقوع یک اورژانس پزشکی ، تاریخچه پزشکی بیمار را بلافاصله در دسترس قرار دهد.چنین ظرفیتی می تواند تا حد زیادی فراتر از بهره وری از فناوری پرداخت تلفن های همراه فعلی باشد که اجازه می دهد یک فرستنده تلفن هوشمند یا فرستنده برای پرداخت های بی سیم (pos) استفاده شود. در حالی که آینده کیف پول های الکترونیکی ممکن است اطلاعات شخصی مانند اطلاعات سلامت الکترونیک را با خود حمل کند. 
فرموله سازی کیف پول الکترونیکی امروز شامل اطلاعات خرده فروشی است، مانند روش های پرداخت یا برنامه هایی که مصرف کنندگان را قادر به دریافت تخفیف می کند. این کیف پول های دیجیتال و یا کیف های تلفن همراه به مشتریان کمک می کنند تا برروی تلفن همراه پرداخت، تخفیف و سایر پیشنهادها را دریافت کنند. 


این کیف پول های دیجیتالی از چندین فناوری از جمله برنامه های تلفن همراه، دستگاه های سخت افزاری، روش های امنیتی برای رمزگذاری را برای تجربه  پرداختی کاربر پسند، همراه و امن استفاده می کنند. فناوری هایی که برای کیف پول های دیجیتالی صورت می گیرد عبارتند از، ارتباط نزدیک زمین یا همان (NFC)، بلوتوث،RFID، وای فای و...که شرکت هایی که سیستم های پرداخت تلفن های همراه را ارائه می دهند شامل اپل ، گوگل ، سامسونگ ، پی پال و...هستند.


مهم‌ترین هدف کیف پول امکان انجام پرداخت‌های خرد به صورت سریع و حذف مشکلات در دسترس نبودن پول خرد است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر