عرضه ۱۵۰.۰۰۰ کیلو وات برق در تابلوی فیزیکی بورس انرژی

رینگ بین‌الملل و داخلی بورس انرژی در روز جاری کالاهایی همانند متانول، پنتان پلاس و حلال را عرضه می کند.
کد خبر : ۷۹۵۷۱
بورس برق

به گزارش ایبِنا، بورس انرژی  امروز کالاهای متانول پتروشیمی شیراز، برش سنگین پتروشیمی تبریز و جم و پنتان پلاس پتروشیمی پارس در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز را در رینگ بین‌الملل عرضه می کند.


همچنین امروز عرضه برق در تابلوی فیزیکی بورس انرژی توسط شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا- نیروگاه خرمشهربه میزان ۱۵۰.۰۰۰ کیلووات در هر ساعت برای دوره تحویل هفتگی صورت می گیرد.


افزون بر این، بازار فیزیکی بورس انرژی روز گذشته عرضه کالاهای حلال ۴۰۰، حلال ۴۰۲، حلال ۴۰۶، حلال ۴۱۰ و آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان، آیزوریسایکل و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تهران، متانول پتروشیمی زاگرس، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و پنتان پلاس پتروشیمی پارس را در رینگ داخلی انجام داد.


بر اساس آمارهای موجود، حجم کل معاملات صورت‌گرفته در این روز ۷.۹۳۲ تن و به ارزش بیش از ۱۵۸ میلیارد و ۱۷۹ میلیون ریال رسید.


بازار برق


همچنین بازار برق بورس انرژی شاهد معامله یک میلیون و ۶۱۹ هزار قرارداد معادل ۶۹ میلیون و ۷۱۵ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۲۱ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال بود.


از سویی دیگر، نمادهای بارپایه، بارپیک و میان‌باری با متوسط قیمت ۳۱۰، ۳۶۳ و ۳۳۳ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.


این گزارش می افزاید : نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۴ بهمن ۹۶ گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۸ دی ماه ۹۶ متوقف و تحویل آنها آغاز شد.


بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله


از نکات حائز اهمیت جلسه معاملاتی روز گذشته می‌توان به عرضه و معامله برق با دوره تحویل هفتگی دی و دوره مصرف بارپایه توسط شرکت تولید نیروی برق نیروگاه شهدای پاکدشت (دماوند) در بازار فیزیکی برای مصرف‌کنندگان بزرگ برق اشاره کرد.


افزون بر این، از ۱۰.۰۰۰ کیلووات در هر ساعت برق عرضه شده با دوره تحویل دومین هفته دی ماه ۹۶، به میزان ۳.۷۰۰ کیلووات با قیمت ۴۳۰ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.


همچنین امروز در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی ایران، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۱۷ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۵۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر