نوبخت خبر داد؛

ساماندهی موسسات غیرمجاز تا پایان/ یارانه نیازمندان قطع نمی‌شود

سخنگوی دولت از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای خسارت معدوم کردن مرغ و صدور مجوز واردات ۱۹ هزار تن تخم مرغ خبر داد و گفت: اطمینان می‌دهم که دولت یارانه افراد نیازمند را قطع نخواهد کرد.
کد خبر : ۷۹۵۸۶
محمدباقر نوبخت

به گزارش ایبِنا، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار با بیان اینکه شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان مشکلی بود که برای ایران و برخی از کشورهای دیگر پیش آمد و بر روی تولید تخم مرغ اثر منفی گذاشت، گفت: در سال گذشته و امسال نسبت به معدوم کردن  ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مرغ و تخم مرغ اقدام کردیم که ۱۴ تا ۲۰ درصد از محصول واحدهای تولیدی ما را این مقدار مرغ معدوم شده، تشکیل می داد.



وی با اشاره به اقدامات دولت برای کنترل قیمت تخم مرغ گفت: وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات ۱۹ هزار تن تخم مرغ را صادر کرده و ۲۲ هزارتن نیز در گمرک در حال ترخیص است.



سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه رئیس جمهور دستور داده که به سرعت و به میزان نیاز بازار واردات تخم مرغ انجام شود تا این مشکلات برطرف شوند، تصریح کرد: دولت مصوب کرده است که ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از معدوم کردن مرغ و تخم مرغ پرداخت شود که تاکنون ۳۰ درصد آن پرداخت شده است.


معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت همچنان بر سیاست مهار تورم در بودجه ۹۷ تاکید دارد و اجازه نمی‌دهد مردم زیر بار فشار تورم زندگی کنند، گفت: آمار و ارقامی که در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین مطرح می شود، گمانه‌زنی است.


نوبخت گفت: نگاه دولت بر آرامش و ثبات اقتصادی است و رییس جمهوری و دولت به شدت مخالف بالا رفتن قیمت ارز در برابر ریال هستند و اعداد و ارقامی که برخی اظهار می‌کنند، گمانه‌زنی است.


سخنگوی دولت ادامه داد: اطمینان می دهم که دولت یارانه افراد نیازمند را قطع نخواهد کرد و درآمد حاصل از اصلاح قیمت ها به خود جامعه باز خواهد گشت. نوبخت در بخش دیگری خطاب به سپرده گذارانی که در موسسات و برخی تعاونی های اعتباری سرمایه گذاری کرده اند، گفت: با توجه به اینکه بارها نیز طی این مدت گفته شده ولی باز هم شاهد سپرده‌گذاری مردم در برخی موسسات و تعاونی ها که اعلام ارائه سود زیاد می‌کنند، هستیم.


وی افزود: در گذشته تعدادی از این موسسات و تعاونی های مجوز گرفته بودند که بانک مرکزی در حال ساماندهی آنها است. سخنگوی دولت گفت: رییس جمهوری مصمم است و به بانک مرکزی دستورات لازم را در زمینه تعیین تکلیف موسسات داده و باقیمانده کارها در این زمینه به انجام خواهد رسید.


برچسب ها: مرغ تخم مرغ
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر