با اعلام سازمان بورس:

عملکرد سال ۹۵ شرکت‌های سبدگردان شفاف شد

عملکرد سال ۱۳۹۵ شرکت‌های سبدگردان از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شد که بر اساس آن صندوق‌های با درآمد ثابت و مختلط، بازده بهتری نسبت به صندوق‌های در سهام و همچنین بازار داشته‌اند.
کد خبر : ۷۹۵۸۸
طرح

به گزارش ایبِنا، عملکرد سال ۱۳۹۵ شرکت‌های سبدگردان نشان می دهد نرخ بازدهی زمانی وزنی «TWRR» شرکت‌های سبدگردان آسمان و تصمیم نگار ارزش‌آفرینان طی سال گذشته در حالی به ترتیب ۱۶.۸۱ و ۱۶.۸۷ درصد بوده که میانگین بازدهی کل بورس در این سال حدود منفی چهار درصد اعلام شده است.


همچنین نرخ بازدهی زمانی وزنی «TWRR» بیانگر بازدهی کل تمامی دارایی‌های تحت مدیریت شرکت سبدگردان متناسب با میزان دارایی تحت مدیریت در هر لحظه از زمان «با لحاظ ورود و خروج دارایی‌ها در فواصل زمانی» است و نشان می‌دهد که شرکت سبدگردان به‌طور متوسط تا چه حد در مدیریت سبدهای اختصاصی تحت مدیریت خود، موفق به کسب بازدهی برای سرمایه‌گذاران شده است.


بالاترین بازده صندوق‌ها


بالاترین بازده واقعی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت‌های سبدگردان در مدت مذکور متعلق به صندوق سرمایه ‌گذاری مشترک آسمان خاورمیانه شرکت سبدگردان آسمان، صندوق‌ سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت شرکت سبدگردان کاریزما و مشترک گنجینه الماس پایدار شرکت سبدگردان الماس بود؛ این صندوق ها به ترتیب ۲۹، ۲۴ و ۲۳ درصد بازدهی کسب کردند.


این گزارش می افزاید: با مقایسه بازده واقعی و بازده مورد انتظار صندوق‌های سرمایه گذاری تحت مدیریت شرکت‌های سبدگردان در سال ۱۳۹۵ می‌توان نتیجه گرفت که صندوق های با درآمد ثابت و مختلط، بازده بهتری نسبت به صندوق‌های در سهام و همچنین بازار داشته‌اند؛ این در حالی است که انتظار می‌رود، در سال جاری علاوه بر صندوق‌های مختلط، صندوق‌های در سهام با توجه به عملکرد مناسب بورس بازدهی مناسب سالانه را ثبت کنند.


گفتنی است، شرکت‌های سبدگردان یکی از انواع واسطه‌های مالی هستند که به عنوان نماینده سرمایه‌گذار و به نام سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری در بورس می‌پردازند که این عمل در قالب مفهوم سبدگردانی اختصاصی به این معناست که برای هر فردی متناسب با ویژگی‌های خودش سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. منظور از ویژگی‌های مذکور، میزان ریسک‌پذیری و موقعیت فرد سرمایه‌گذار است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر