ارزش معاملات فرابورس یک‌ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال شد

معاملات فرابورس در پنجمین روز از دی ماه ۹۶ در با خرید و فروش بیش از ۳۳۱ میلیون ورقه به ارزش نزدیک به یک‌ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال به پایان رسید.
کد خبر : ۷۹۶۰۶
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، در جریان معاملات امروز فرابورس، سهامداران بیش از ۱۳۹ میلیون سهم به ارزش ۳۶۸ میلیارد ریال را نیز میان خود دست به دست کردند که بالاترین حجم و ارزش معاملات در اختیار نماد «ذوب» با دادوستد بیش از ۶۸ میلیون سهم به ارزش حدود ۵۹ میلیارد ریال قرار گرفت.


نماد ذوب‌آهن همچنین به عنوان پربازدیدترین نماد فرابورسی شاهد مشارکت ۹۷ درصدی سهامداران حقیقی‌ در فروش و نزدیک به ۷۸ درصدی این سهامداران در سمت خرید بود.


توقف نمادها


همزمان با دادوستدها، نماد معاملاتی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهار محال جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در روز شنبه ۹ دی ماه ۹۶ و نماد شرکت آ. س.پ جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه ۹ دی ماه ۹۶ متوقف شدند.


افت شاخص


نگاهی به روند شاخص کل در معاملات امروز نیز نشان می‌دهد این نماگر در دقایق ابتدایی معاملات اگرچه با رشد روبه رو شده اما رو به نزول گذاشته تا در نهایت افت ۸.۶ واحدی را در پایان بازار تجربه کند.


 بدین ترتیب شاخص فرابورس با تاثیر منفی از جانب نمادهای «زاگرس»، «ذوب»، «هرمز»، «شاوان»، «شرانل»، «ارفع» و «شراز» افت ۰.۸ درصدی را متحمل شد و در نزدیکی ارتفاع ۱۰۹۶ واحدی ایستاد.


به موازات دادوستدهای انجام شده در بازارهای اول و دوم فرابورس، سهامداران بازار پایه نیز در سه تابلو معاملاتی این بازار اقدام به جابه جایی ۱۳۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۸۲ میلیارد ریال کردند.


بازار اوراق با درآمد ثابت


نگاهی به معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نشان می‌دهد ۶۴۵ هزار ورقه به ارزش ۶۰۸ میلیارد ریال در این بازار معامله شده و همچون روزهای قبل اسناد خزانه اسلامی بودجه سال ۹۶ با نماد «اخزا۶۰۲» بالاترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفته است.


در نهایت تابلو معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز میزبان دادوستد ۵۰ هزار ورقه به ارزش ۳۷ میلیارد ریال قرار گرفت و تسه آذرماه ۹۶ بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این تابلو تجربه کرد.


همچنین بر اساس اطلاعیه‌ای که روز گذشته از سوی سرپرست ابزارهای نوین مالی فرابورس منتشر شده سقف تسهیلات جعاله از محل اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن بانک مسکن که تا ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافته بود تا پایان سال جاری تمدید شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر