برداشت از صندوق توسعه خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

رییس کمیسیون ویژه اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برداشت از صندوق توسعه ملی خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر : ۷۹۶۲۳
صندوق توسعه ملی

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر با اشاره به نشست امروز کمیسیون ویژه اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از تولید اظهار داشت: تبصره هایی از لایحه بودجه سال ۹۷ در دو بخش اصل ۴۴ و حمایت از تولید ملی مورد بررسی قرار گرفت و گزارش نهایی آن برای بررسی به کمیسیون تلفیق بودجه ارسال می شود.


رییس کمیسیون ویژه اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مغایرت های لایحه بودجه از دیدگاه واگذاری ها استخراج و اصلاح شد و همچنین برای حمایت از تولید در بخش های دانش بنیان و بخش خصوصی مورد مطالعه قرار گرفت.


نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: دولت در این لایحه در نظر دارد ۳۲ درصد از منابع درآمد از فروش نفت و گاز را به صندوق توسعه ملی واریز و از آن طرف  نزدیک به ۱۲ درصد در جداول مختلف از این صندوق برداشت کند که مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه است. وی بیان داشت: سال گذشته با مجوز مقام معظم رهبری دولت اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را داشت اما این رویه نباید هرساله صورت گیرد و منابع صندوق را به خطر انداخت.


رییس کمیسیون  ویژه اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴ اصلاح و برای بررسی بیشتر در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها