خرید غیبت سربازی در کمیسیون برنامه و بودجه مسکوت ماند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از مسکوت ماندن خرید خدمت سربازی در این کمیسیون خبر داد.
کد خبر : ۷۹۶۳۷
سربازی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، نبی هزار جریبی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات عنوان کرد: بررسی خرید غیبت خدمت سربازی در کمیسیون به درازا کشیده شد و در نهایت از آنجایی که خرید خدمت به نفع سرمایه‌داران و به ضرر فقرا لحاظ شد، این بحث در کمیسیون مسکوت ماند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نکته مورد توجه قرار گرفت که در خرید خدمت سربازی معیار درستی در نظر گرفته نشده و در نهایت به نفع سرمایه‌داران و اقشار پر درآمد جامعه تمام می شود این در حالی است که سربازی رفتن امر واجب برای کشور است و اگر قرار بر فروش آن است باید با رعایت عدالت انجام شود.


نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: پول معیار خوبی برای سنجش فروش خدمت نیست، به این جهت در کمیسیون موضوع مسکوت مانده شد تا بررسی بیشتری روی آن صورت گیرد، اما شخصا پیشنهادی دارم که با آن می‌توان عدالت در این موضوع را پیدا کرد.


وی توضیح داد: به طور مثال می توان هزینه خرید سربازی را برای اقشار پُردرآمد و کم درآمد را مجزا کرد تا هم اقشار کم درآمد از این فرصت بهره مند شوند و هم با دریافت مبلغ قابل توجه از دهک های پُردرآمد منابع خوبی برای دولت تعریف کنیم، این نگاه را می توان در مدت زمان فرار از خدمت نیز لحاظ کرد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: به این صورت که میزان جریمه فرار از خدمت بین بازه زمانی ۲ سال تا ۱۰ سال متفاوت در نظر گرفته شود، با این حال موضوع در کمیسیون برنامه مسکوت مانده و بعد از بررسی های بیشتر آن را به نتیجه خواهیم رساند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها