برای دوره یکماهه آذر مشخص شد:

سهم حقیقی و حقوقی‌ها از داد و ستدهای بورس

آمار معاملات آذر ماه نشان می‌دهد: ۵۷ درصد معاملات در آذرماه توسط اشخاص حقوقی و ۴۳ درصد معاملات توسط اشخاص حقیقی صورت گرفته است.
کد خبر : ۷۹۶۴۶
بورس

به گزارش ایبِنا، معاملات بازار سهام در آذر ماه نشان می دهد که ۵۷ درصد معاملات توسط اشخاص حقوقی و ۴۳ درصد معاملات توسط اشخاص حقیقی صورت گرفته و در خالص معاملات برابر با ۳۳۵۱ میلیارد ریال از مالکیت اشخاص حقوقی کاهش  و به مالکیت اشخاص حقیقی افزوده شده است.


این گزارش می افزاید: آذر ماه  اشخاص حقیقی ۴۶ درصد خرید ها و ۴۰ درصد فروش ها را به خود اختصاص داده اند وحقوقی های بازار نیز سهم ۵۴ درصدی از خرید و ۶۰ درصدی از فروش ها را به نام خود ثبت کردند.


عملکرد حقیقی ها


همچنین اشخاص حقیقی طی آذر ماه مالکیت خود در سهام ۲۲ گروه را اضافه کردند که در خالص خریدها  گروه های فلزات اساسی با ۸۶۷  میلیارد ریال، استخراج کانه های فلزی با ۷۹۱ میلیارد ریال، فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط با ۷۷۳ میلیارد ریال، شرکت های چند رشته ای صنعتی با ۴۲۲ میلیارد ریال و اطلاعات و ارتباطات با ۳۳۵ میلیارد ریال قرار دارند.


تحرک حقوقی ها


بنابراین گزارش حقوقی ها مالکیت خود را در ۱۷ صنعت افزایش دادند و ۵ گروه اول که بیشترین تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را داشته اند شامل سرمایه گذاری ها با ۲۲۷ میلیارد ریال، رایانه و فعالیت های وابسته به آن با ۱۹۵ میلیارد ریال، ماشین آلات و دستگاه های برقی با ۱۱۷ میلیارد ریال، قند و شکر با ۶۴ میلیارد ریال و سایر محصولات کانی غیر فلزی ۵۷ میلیارد ریال می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر