منشا رونق بازار سهام گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها است

مدیرعامل سابق فرابورس عنوان کرد: گزارش های ۹ ماهه شرکت ها که در ماه جاری منتشر می شود، به طور قطع حاوی اطلاعات خوبی خواهد بود که می تواند به رونق بیشتر بازار سرمایه کمک کند.
کد خبر : ۷۹۶۶۰
مصطفی امید قائمی

به گزارش ایبِنا، مصطفی امید قائمی، مدیرعامل سابق فرابورس در خصوص روند صعودی بازار با تاکید بر شتاب مناسب قیمت ها در بازار سهام گفت: با توجه به شرایط بنیادی مناسب سهام، هدف سرمایه گذاران در شرایط امروز بازار ورود به شرکت های بزرگ، ریشه دار و با بنیه مالی قوی است.


وی با تاکید به اینکه رشد قیمت فلزات پایه در بازارهای جهانی و افزایش نرخ دلارمهمترین دلایل رشد بازار هستند، گفت: کاهش نرخ سود بانکی در داخل کشور، تغییر برابری نرخ دلار نسبت به سایر ارز ها، افزایش قیمت های جهانی و … همه و همه اتفاقات خوشایندی بوده که رونق بازار سرمایه را به دنبال داشته است. این کارشناس در ادامه اظهارداشت: نرخ دلار و نرخ جهانی محصولات پایه به نقطه با ثباتی رسیده و ممکن است مدت زمانی را در همین محدوده ها نوسان داشته باشند.


تاثیر قیمت های جهانی


امید قائمی درخصوص قیمت محصولات پایه در بازارهای جهانی گفت: به نظر می‌رسد این قیمت‌ها بعد از نوسان‌های مکرر در ماه‌های ابتدای سال جاری، از این به بعد تا حدی به شرایط با ثبات برسند و با توجه به اینکه بخش اعظمی از شرکت‌های بورسی وابسته به بازار کالاهای پایه هستند این موضوع می‌تواند برای آنها خوشایند باشد.


وی عامل مهم دیگر را برای بازار سرمایه گزارش های دوره ای دانست و به عصر بازار گفت: گزارش های ۹ ماهه شرکت ها که در ماه جاری منتشر می شود، به طور قطع حاوی اطلاعات خوبی خواهد بود که می تواند به رونق بیشتر بازار کمک کند.


رویکرد مثبت گزارش ناشران


قائمی در خصوص گزارش های ۹ ماهه و عملکرد خوب صنایع گفت: احتمالا گزارش‌های ۹ ماهه به نسبت مدت مشابه در سال قبل بهتر خواهد بود. به‌عنوان مثال، شرکت‌های فعال در صنعت مس، روی، فولاد و برقی از نظر صورت‌های مالی در شراط مطلوب‌تری نسبت به قبل به سر می‌برند و در شرکت‌های وابسته به نفت مانند پالایشگاهی‌ها و پتروشیمی نیز می‌توان شرایط بهتری را متصور بود.


فشار عرضه ها


وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه به ماه های پایانی سال نزدیک می شود، افزود: معمولا در ماه های پایانی سال فشار عرضه ها از ناحیه صندوق ها و بیمه ها به دلیل ایفای تعهدات در شب عید افزایش خواهد یافت و این موضوع نیز نکته ای ست که سرمایه گذاران باید آنرا مورد توجه قرار دهند. این کارشناس بازار سرمایه در پایان پیش بینی کرد: بازار سرمایه ماه های پایانی امسال را به تکیه بر عوامل بنیادی شاهد رشد و رونق پایداری خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر