عقبگرد شاخص بورس به کانال ۹۷ هزار واحد

شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته برای دومین روز متوالی با کاهش روبرو شد و با ۲۵۳ واحد افت به ۹۷ هزار و ۸۹۹ واحد رسید.
کد خبر : ۷۹۶۶۳
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سهامداران روز جاری با ادامه افت محسوس شاخص، معاملات هفته اول دی ماه را با نوسان به پایان رساندند.


ریزش اکثر شاخص ها


این گزارش می افزاید شاخص های بورس در روز جاری با ریزش دسته جمعی روبرو شدند. بر این اساس شاخص کل با (۲۵۳) واحد افت معادل (۰.۲۶) درصد به ۹۷ هزار و ۸۹۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۸۱) واحد ریزش معادل (۰.۲۶) درصد به ۳۱ هزار و ۳۳۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۵۴) واحد کاهش معادل (۰.۳۰) درصد به ۱۷ هزار و ۸۸۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۴۱) واحد افت، معادل (۰.۳۰) درصد به ۱۳ هزار و ۴۸۲ واحد، شاخص آزاد شناور با (۴۴۷) واحد کاهش، معادل (۰.۴۲) درصد به ۱۰۵ هزار و ۳۳۸ واحد، شاخص بازار اول با (۳۷۴) واحد ریزش معادل (۰.۴۲) درصد افت  به ۶۹ هزار و ۵۵۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۸۳ واحد رشد معادل ۰.۲۳ درصد، به ۲۰۸ هزار و ۴۲۰ واحد رسید.


تاثیر نمادها بر نماگر


گفتنی است آمارهای تالار شیشه ای نشان می دهد که امروز تنها نماد «فارس با ۱۷۳ واحد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند که با فشار زیاد سایر نمادها عملا این متغییر با صعود همراه نشد به طوری که ۶ نماد «فولاد با (۷۳) واحد، کچاد با (۵۴)، تاپیکو با (۵۲) واحد، خودرو با (۳۶) واحد، شبندر با (۳۵) و شپنا با (۲۵) واحد» توانستند بیشترین تاثیر منفی را بر نماگر اصلی بورس از خود برجای گذاشتند تا شاخص کل بورس با ۲۵۳ واحد ریزش روبرو شود.


نوسان شاخص صنایع


از سویی دیگر، روز جاری صنایع بورسی همانند شاخص های بازار سهام با نوسان همراه بودند به طوری که شاخص «بازارهای مالی  با ۱.۷۵ واحد رشد معادل ۲.۴۲ درصد به ۷۴ واحد، سایر مالی  با ۴۹.۴۸ واحد افزایش معادل ۲.۴۰ درصد به ۲ هزار و ۱۰۹ واحد، محصولات چوبی با ۹۴۸ واحد افزایش معادل ۱.۸۷ درصد به ۵۱ هزار و ۷۲۲ واحد، ماشین آلات با (۲۶۵) واحد افت معادل (۱.۶۳) درصد به ۱۵ هزار و ۹۸۴ واحد، کانه فلزی  با (۳۳۷) واحد افت معادل (۱.۶۶) درصد به ۲۰ هزار و ۲۸ واحد، ذغالسنگ با (۲۵) واحد کاهش معادل (۱.۷۹) درصد به یک هزار و ۳۹۵ واحد، محصولات کاغذ با (۲۷۰) واحد افت معادل (۲.۲۳) درصد به ۱۱ هزار و ۸۶۰ واحد» رسید.


توقف و بازگشایی نمادها


افزون بر این بر اساس دستور ناظر بازار در آخرین روز معاملاتی هفته اول دی ماه، نماد معاملاتی شرکت‌های «بیمه نوین، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال بختیاری، حق تقدم خرید سهام دارویی و بهداشتی لقمان، سیمان ایلام، حق تقدم خرید سهام لیزینگ رایان سایپا، تأمین مسکن جوانان» بازگشایی و نماد معاملاتی شرکت‌های «مخابرات ایران، حق تقدم خرید سهام گروه صنایع بهشهر ایران، حق تقدم خرید سهام کارخانجات تولید شیشه رازی، ساختمان اصفهان، قراردادهای اختیار خرید و فروش سهام مخابرات ایران و اوراق اختیار فروش تبعی آن» متوقف شد.


افزایش و کاهش قیمت ها


اما در سویی دیگر تابلوهای خرید و فروش سهام در تالار شیشه ای امروز نشان داد که قیمت سهام نمادهای «ثاباد، کلوند، ولساپا، وآذر، کرزای و ثمسکن» با رشد قیمت و نمادهای «کبورس، خمهر، فولاژ، رتکو، خوساز، کاذر و فایرا» بیشترین کاهش قیمت را برای سهامداران خود رقم زده اند.


در نهایت در انتهای آخرین روز کاری بورس در هفته جاری در ۱۱۶ هزار و ۴۲۲ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۸۳۴ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش به ۳۹۱ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر