آیفکس ۱۴ واحد کاهش یافت

فرابورس مبادلات هفته نخست دی‌ ماه را با دادوستد بیش از ۲۶۰ میلیون ورقه به ارزش مبادلاتی افزون بر یک هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال، به پایان رساند.
کد خبر : ۷۹۶۷۸
فرابورس ایران - کراپ‌شده

در جریان نقل‌وانتقال‌های امروز چهارشنبه ششم دی‌ماه، ارزش مبادلات کل فرابورس با افزایش همراه شد اما حجم دادوستدها نسبت به روز گذشته کاهش یافت.


شاخص کل فرابورس نیز تحت تاثیر اهرم منفی ۸ واحدی از جانب نماد مارون، با ۱۴ واحد ریزش در ارتفاع ۱۰۸۲ واحدی قرار گرفت؛ اما به دلیل رشد چشم‌گیر آیفکس در روزهای آغازین هفته، علی‌رغم افت آن در روز جاری، این نماگر همچنان نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته با افزایش همراه بوده است.


رصد نمادهای فرابورسی در روز جاری حاکی از آن است که نماد معاملاتی شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه گلستان و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. اما در سمت مقابل نماد «خدیزل» از گروه خودرو و ساخت قطعات و نماد «سبزوا» از گروه سیمان، آهک و گچ بیشترین افت قیمت را متحمل شدند.


 ۴۰ درصد از حجم معاملات در اختیار بازارهای اول و دوم


بازارهای اول و دوم در روز جاری میزبان نقل‌وانتقال بیش از ۱۰۶ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۲۲۳ میلیارد ریال در ۱۳ هزار و ۳۶۱ نوبت دادوستدی بودند. از این رو ۴۰ درصد از ارزش کل مبادلات صورت‌گرفته در بازارهای فرابورس به این دو بازار اختصاص یافت.


ادامه مبادلات سهام فرابورس، با دست به دست شدن بیش از ۱۳۰ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۰۵ میلیارد ریال در بازار پایه پی گرفته شد که بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی این بازار نیز مربوط به نمادهای «جهرم» و «واحیا» بود.


بازار اوراق با درآمد ثابت


معامله‌گران در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از یک میلیون ورقه را دست به دست کردند که این جابه‌جایی‌ها ارزش بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی را به ثبت رساند. در این میان، در پی مبادله ۱۴۷ هزار ورقه «سخاب۷» به ارزش بیش از ۱۲۲ میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در میان اوراق با درآمد ثابت به سخاب۷ تعلق گرفت.


همچنین دادوستدهای اوراق تسهیلات مسکن در آخرین روز کاری هفته به جابه‌جایی بیش از ۱۰۴ هزار ورقه تسه به ارزش افزون بر ۷۶ میلیارد ریال منتهی شد. در نهایت بیش از ۲۲ میلیون ورقه ETF میان معامله‌گران نقل‌وانتقال یافت که این حجم از مبادلات ارزشی افزون بر ۲۰۴ میلیارد ریال را رقم زد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر