بانک چین مدیریت افزایش تقاضای پول نقد را به بانک‌ها واگذار کرد

بانک مرکزی چین برای مدیریت تقاضای پول نقد در آستانه سال جدید این کشور، این اجازه را به بانک ها می دهد تا ذخایر پولی را نزد خزانه خود حفظ کنند.
کد خبر : ۷۹۷۱۵
بانک چینی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک مرکزی چین اعلام کرد، به برخی از بانک های تجاری این اجاره را می دهد که ذخایر پولی در اختیار داشته باشند تا افزایش تقاضای چشمگیر برای پول نقد را در آستانه سال جدید چینی مدیریت کنند.


در همین حال بانک خلق چین معمولا به صورت کوتاه مدت حمایت نقدینگی را از بانک ها بمنظور کنترل تقاضا برای پول نقد در آستانه سال جدید را در دستور کار خود قرار می دهد.


این اقدام بانک مرکزی چین کمک می کند تا عملیات بازار پول و حمایت از خدمات مالی موسسات مالی قبل و بعداز جشنواره بهاره ارتقاء پیدا کند.  بر همین اساس بانک های ملی بازرگانی به شرط تقاضای بالای پول نقد از سوی مشتریان، مجاز به نگهداری موقت ذخایر پولی خود خواهند بود.


همچنین بانک خلق چین در بیانیه ای اعلام کرد، برخی از بانک ها مجاز خواهند بود تا نسبت ضرورت ذخیره خود را تا ۲۰۰ نقطه پایه به مدت ۳۰ روز پایین تر نگه دارند؛ در حالیکه نسبت ضرورت ذخیره برای بانک های اصلی و بزرگ چین به میزان ۱۷ درصد از سپرده های آنها است.


برچسب ها: یوآن چین تقاضا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر