11 دی 1396 - 11:37
استاندار یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت:

شناسایی و رفع سریع مشکلات معادن در استان یزد الزامی است

استاندار یزد با اشاره به این‌که تنوع صنایع در استان یزد بالا است و یزد دومین استان معدنی کشور است، گفت: با توجه به مزیت‌های فراوانی که در زمینه معدن در این استان وجود دارد.
کد خبر : ۷۹۸۴۸
بانک صنعت و معدن
به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، محمود زمانی قمی با اشاره به این‌که تنوع صنایع در استان یزد بالا است و یزد دومین استان معدنی کشور است،افزود: با توجه به مزیت‌های فراوانی که در زمینه معدن در این استان وجود دارد، لازم است دستگاه‌های استان مشکلات و مسائل آنان را شناسایی و رفع کنیم.

وی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان این‌که تنوع صنعت در استان یزد بالا است اظهار داشت: یزد دومین استان معدنی کشور شناخته شده است و مزیت‌های فراوانی در زمینه معدن دارد و بسیاری از واحدها و صنایع وابسته به معدن در استان فعال هستند که لازم است همت مضاعفی توسط دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع مشکلات و مسائل آنان بکار گرفته شود.
زمانی قمی همچنین به تشریح دیگر ویژگی‌های استان یزد و بافت تاریخی آن پرداخت و افزود: یزد به عنوان شهر جهانی در یونسکو ثبت شده و طبیعی است بعد از این رخداد به الزاماتی که شرایط ایجاب می‌کند توجه کنیم نه این‌که مانند سال‌های گذشته برای یزد تصمیم‌گیری کنیم.
استاندار یزد با اشاره به این‌که یزد متقاضیان زیادی برای طرح‌های بزرگ گردشگری داشته است و از این به بعد هم بیشتر خواهد داشت،گفت: مراجعه کنندگانی از خارج و داخل برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری مراجعه خواهند کرد لذا باید نیازمندی‌های استان را اولویت‌بندی کرد و اقدام جدی انجام داد.
زمانی قمی در ادامه با تاکید بر این‌که یزد از استان‌های بسیار کم‌آب است، تصریح کرد: کشاورزی استان به سمت تکنیکی شدن و مصرف آب کم پیش می‌رود و باید بیش از گذشته به این سمت حرکت کنیم که اقدامات خوبی هم انجام شده و در زمینه کشت گلخانه‌ای رتبه خوبی به دست آورده است.
این مقام مسئول ادامه داد: برای هر تصمیمی که می‌گیریم باید به محدودیت‌های استان یزد نیز توجه کنیم که اولین محدودیت آن آب است و باید این را به عنوان یک تهدید ارزشمند نگاه کنیم و به سود استان از آن استفاده ببریم.
استاندار یزد با تقدیر از اقدامات خوب و در خور تحسین بانک صنعت و معدن در عرصه صنعتی کشور گفت : پروژه های صنعتی زیادی در استان مرکزی دچار مشکل شده بود که با تدبیر و مدیریت کارآمد بانک صنعت و معدن وارد فاز تولید شد که امیدوارم در استان یزد نیز بتوانیم مشکلات طرحهای صنعتی را بر طرف کنیم.
وی تصریح کرد : در حوزه اقتصاد مقاومتی هم تشکیل این ستاد را از استانداری به بخش‌های مختلف و در حوزه صنعت و معدن منتقل کردیم و در شهرستان‌ها نیز حضور خواهیم داشت تا توسعه یزد را با تمامی مزیت‌های آن در پهنه استانی ببینیم.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت و معدن و چند دستگاه دیگر طرح‌های خود را در زمینه اشتغال خرد و روستایی آماده کرده‌اند که برای تحقق و اجرای این طرح‌ها به حمایت دولت نیاز داریم.


در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد نیز در این جلسه با اشاره به ابلاغ بسته اشتغال فراگیر گفت: سهم اعتبارات اشتغال فراگیر به بانک ها ابلاغ نشده است.

حمیدرضا نصیری زاده اظهار داشت: استان یزد از سیستم بانکی در حوزه تولید انتظاراتی دارد که باید برآورده شود و مورد توجه قرار گیرد.
وی یکی از مهمترین اولویت های دولت در سال جاری را رفع معضل بیکاری دانست و افزود: در اشتغال پایدار حدود ۵ . ۱میلیارد دلار از سوی صندوق توسعه ملی تعهد شده و همین میزان هم بانکها باید تامین کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با بیان اینکه سهمیه بانکها هنوز برای استان ابلاغ نشده است، ادامه داد: هنوز دستورالعمل اجرای آن نیز برای استان ابلاغ نشده و این مورد برای دولت زیبنده نیست.
وی اضافه کرد: همچنین از سهم ۵ . ۱ میلیارد دلار صندوق توسعه ملی باید قرضالحسنه باشد و آورده بانکها با سود ۹ درصد محاسبه شود که در قانون نیز شش درصد دیده شده و باید منابع پرداخت مابهالتفاوت آن نیز روشن باشد.
نصیری زاده در خصوص سهم اعتبارات اشتغال فراگیر نیز گفت: سهم اعتبارات در این زمینه نیز تاکنون برای بانکهای استان ابلاغ نشده و برای برخی از بانک ها که ابلاغ شده است نیز رویه متفاوتی اعلام شده که در این زمینه به وحدت رویه نیاز است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد هم در این نشست با اشاره به همراهی بانکها در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید اظهار داشت: طی دو ماه گذشته رشد پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید ۱۲۵ درصد بوده است.
محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه برخی بانکها در پرداخت تسهیلات رتبه نخست را دارند ادامه داد: لازم است تا سایر بانکها نیز تعامل و همراهی بیشتری در این زمینه داشته باشند و نگاه خود را در حمایت از تولید تغییر دهند.
وی اضافه کرد: برای تکمیل پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به اندکی منابع نیاز داریم و لازم است تا مسئولان وزارتی در این زمینه نظر مساعدی داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه تعدادی از واحدهای صنعتی برای طرح توسعه و تکمیل تولید خود به منابع نیاز دارند افزود: استان در این زمینه بیش از ۳۲۱ میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد که اگر تزریق شود و واحدهای تولیدی دریافت کنند بیش از دو هزار شغل در استان یزد ایجاد خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر