دومینو ضرر بانک‌ها از نظام مالیاتی آمریکا به بارکلیز رسید

بانک بارکلیز بریتانیا اعلام کرد که انتظار می رود به دلیل تغییر ساختار در نظام مالیاتی آمریکا، بیش از یک میلیارد دلار از سود سالانه خود را از دست خواهد داد.
کد خبر : ۷۹۸۶۳
بارکلیز

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک بارکلیز بریتانیا که به عنوان یکی از بانک های بزرگ این منطقه محسوب می شود، اعلام کرد که در راستای لایحه اصلاح قانون مالیاتی در ایالات متحده، سود سلانه آن در حدود یک میلیارد پوند معادل ۱.۳۴ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.


اصلاح نظام مالیاتی آمریکا در چارچوب یک قانون در بیست و دوم دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به امضاء دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا رسید که این موضوع بانک برکلیز را مجبور می کند تا ارزش دارایی مالیات معوق خود را در ایالات متحده کاهش دهد؛ ضمن اینکه این موضوع منجر می شود تا سهام این بانک هم تا تقریبا ۲۰ نقطه پایه تنزل پیدا کند.


از دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی که «جس استالی» سکان بانک بارکلیز را در دست گرفته، تمرکز کرده تا این بانک را به یک نهاد وام دهنده در بریتانیا و ایالات متحده تبدیل کند.



تحولات ساختاری در بانک برکلیز منجر به کاهش تمرکز این بانک در آفریقا و آسیا شده است تا بدین وسیله بازگشت سود به سهام داران خود را تقویت کند. البته این ضرر یک میلیار پوندی بارکلیز از برنامه اصلاحات مالیاتی آمریکا، بیش از گذشته این بانک را به وضعیت قرمز نزدیک تر می کند.


بر پایه این گزارش، اصلاح مالیات ۱.۵ تریلیون دلاری، بزرگترین اصلاح نظام مالیات ایالات متحده از دهه ۱۹۸۰ است و نشان می دهد که نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها از ۳۵ درصد به ۲۱ درصد کاهش خواهد یافت.


پیش از این دیگر بانک ها بزرگ مانند «جی پی مورگان» و «گلمن ساچ» نسبت به ضرر میلیارد دلاری خود در رابطه با اجرای قانون اصلاح مالیاتی در آمریکا خبر داده بودند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر