افزایش ۲۵ درصدی آیفکس در فرابورس

معاملات فرابورس در میانه هفته کاری با نقل و انتقال ۴۳۲ میلیون ورقه به ارزش نزدیک به یک‌هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال پایان یافت و شاخص کل نیز پس از چند روز ریزش بار دیگر به مدار صعودی بازگشت.
کد خبر : ۷۹۸۷۰
فرابورس

به گزارش ایبِنا، در جریان بازار امروز یازده دی ماه در مجموع بازارهای اول و دوم تعداد ۱۷۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۸۳ میلیارد ریال دادوستد شد و نماد «ذوب» با خرید و فروش ۲۳.۵ میلیون سهم به ارزش ۱۹ میلیارد ریال در صدر این دو بازار ایستاد.


«ذوب» همچنین به عنوان پربیننده‌ترین نماد معاملاتی، چهارمین نمادی بود که بالاترین تاثیر مثبت را بر رشد آیفکس موجب شد. بیش از ۹۵ درصد از خرید و فروش این سهم توسط معامله‌گران حقیقی صورت گرفت.


امروز همچنین نمادهای «آس‌پ» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهم و تقسیم سود نقدی هر سهم و «ثغرب» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بازگشایی شدند.


رویه جدید بازگشایی نماد


مطابق با دستورالعمل جدید انجام معاملات، بازگشایی این نمادها از طریق انجام حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله پیش گشایش ۳۰ دقیقه‌ای است و در صورت کشف قیمت پس از انجام حراج ناپیوسته و حذف سفارشات باقیمانده، انجام معاملات در نمادهایی که بازگشایی می‌شوند به صورت حراج پیوسته در دامنه مجاز قیمتی امکان پذیر است.


همانطور که اشاره شد شاخص کل نیز پس از چند روز روند ریزشی امروز به مدار رشد بازگشت. به این ترتیب آیفکس افزایش ۲۵ واحدی معادل ۲.۵ درصد را در پایان بازار تجربه کرد و تا ارتفاع ۱۰۵۸ واحدی صعود کرد.


نمادهای «مارون»، «زاگرس»، «میدکو»، «ذوب»، «هرمز»، «شرانل» و «خراسان» هفت نمادی بودند که بالاترین تاثیر مثبت را بر رشد آیفکس در معاملات امروز موجب شدند. این نمادها تا سطح حداکثر ۱۰ واحد تاثیر مثبت بر شاحص کل فرابورس داشتند.


تحولات بازار پایه


به موازات انجام معاملات در بازارهای اول و دوم فرابورس، سهامداران بازار پایه نیز ۲۴۶ میلیون سهم به ارزش ۲۱۳ میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند. همچنین در تابلو «الف» بازار پایه نماد «کالا۴» مربوط به سایر اشخاص بورس کالای ایران بالاترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.


از سویی دیگر، در تابلو «ب» این بازار نماد بیمه سرمد در صدر ایستاد و در تابلو «ج» نیز نماد شرکت بازرگانی آینده‌سازان بهشت پارس بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت. افزون بر این، در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز ۷۱ هزار ورقه تسه به ارزش ۵۲ میلیارد ریال دست به دست شد و تسه آذرماه ۹۶ بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. قیمت این اوراق هم‌اکنون در بازه ۷۲۸ تا ۷۳۲ هزار ریال میان خریداران و فروشندگان معامله می‌شود.


صدرنشین بازار اوراق با درآمد ثابت


این گزارش می افزاید:‌ دادوستدهای بازار اوراق با درآمد ثابت امروز به معامله بیش از ۹۲۷ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۸۴۸ میلیارد ریال ختم شد و در نهایت نماد «اخزا۶۰۲» در صدر این بازار ایستاد و شاهد جابه جایی ۲۹۸ هزار ورقه به ارزش ۲۶۹ میلیارد ریال بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر