12 دی 1396 - 10:49
مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد:

طرح وام ۲۰ میلیونی زوجین در مجلس/پیش‌بینی ۱۰۰ هزار وام ۵۰ میلیونی

مدیرعامل بانک مسکن از طرح پرداخت ۲۰ میلیون تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن به زوجین در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر : ۷۹۸۹۷
محمد هاشم بت شکن

به گزارش خبرنگار ایبنا، محمدهاشم بت شکن در مراسم کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی سیروس اظهارداشت: این پروژه یک پروژه ارزش آفرین است چرا که علاوه بر بازآفرینی بافت شهری، موجب اشتغالزایی نیز می‌شود. وی افزود: بانک مسکن سال گذشته برای ۱۴۰ هزار واحد تسهیلات ساخت و ۵۰ هزار فقره تسهیلات خرید مسکن اعطا کرد که در ۹ ماهه سال جاری میزان تسهیلات ۵۵ درصد و تعداد آن ۲۳ درصد رشد داشته است.


مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: تاکنون ۳۳۴ هزار نفر در صندوق پس انداز مسکن یکم سپرده گذاری کرده‌اند که متوسط سپرده هر فرد ۲۲.۵ میلیون تومان است و از این راه ۶۰ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع صورت گرفته که به هر سپرده در بازه زمانی ۶ ماهه یک برابر تسهیلات با نرخ سود ۸ درصد در بافت فرسوده و ۹.۵ درصد در سایر مناطق با دوره بازپرداخت ۱۲ ساله اعطا می‌شود.


وی تصریح کرد: در بحث تامین مالی بافت فرسوده از مجموعه ۳۶ هزار واحد بازسازی شده ۳۲ هزار واحد توسط بانک مسکن تأمین مالی شده است. وی با اشاره به اقدامات بانک مسکن برای تامین مالی بخش مسکن گفت: در بخش ساخت وام ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد به سازندگان ارائه می‌شود و در بخش خرید نیز تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان وام برای زوجین توسط صندوق یکم پرداخت می شود.


مدیرعامل بانک مسکن افزود: در لایحه بودجه ۹۷ پیش بینی شده که ۲۵۰۰ میلیارد تومان دولت سپرده گذاری کند و ۲۵۰۰ میلیارد تومان نیز بانک تجهیز منابع کند که در صورت تصویب، ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۹ درصد از این راه پرداخت خواهد شد.


بت شکن بیان داشت: مذاکراتی با وزارت راه و شهرسازی انجام شده که اگر بانک مرکزی نیز بپذیرد با دو شرط افزایش سرمایه بانک و کاهش سپرده قانونی، سود این تسهیلات را ۲ درصد کاهش دهیم. وی ادامه داد: پیشنهاد دیگری که در مجلس مطرح شده و امیدواریم تصویب شود این است که ۱۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه مسکن به هر یک از زوجین به شرط اینکه در صندوق پس انداز مسکن یکم سپرده گذاری کنند پرداخت شود که با این اقدام مشکل سپرده‌گذاری اولیه زوجین حل می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر