عضو شورای عالی بورس ارزیابی کرد،

پوشش حذف EPS شرکت ها با تقویت اطلاعات

عضو شورای عالی بورس اعلام کرد : شرکت ها با ارائه اطلاعاتی جانبی و مدیریتی می توانند خلاء حذف EPS را پر کنند تا از این طریق صورت های مالی و درآمد هزینه های شرکت ها قابل پیش بینی شود.
کد خبر : ۷۹۹۱۶
قاسم محسنی

به گزارش ایبِنا، قاسم محسنی، درباره حذف EPS از اطلاعات مالی شرکت ها، گفت: به کمک تحلیل های مدیریتی بر اساس سناریوهای مختلف پیش بینی های متعدد از صورت مالی شرکت ها داده می شود که اقدام مفیدی برای بازار است.


وی در ادامه افزود: شرکت ها از این طریق می تواند به رونق تحلیل در بازار کمک کنند تا تحلیل و مشاوره افزایش پیدا کند در حالیکه در زمان انتشار EPS سهامداران به تحلیل تحلیلگران توجه نمی کردند.


عضو شورای عالی بورس در این باره توضیح داد: بخش قابل توجهی از سهامداران معتقدند بهترین گزینه برای ارائه پیش بینی سود، صاحبان شرکت ها هستند اما تجربه نشان داده که انحراف بین عملکرد واقعی با پیش بینی زیاد است.


ارتقای فضای تحلیل


افزون بر این، این مقام با اشاره به انحراف ۴۶۶ درصدی عملکرد واقعی شرکت ها با EPS اعلامی به سنا، گفت: اتکا سهامداران به EPS اعلامی شرکت ها استفاده از تحلیل از منابع مستقل را کم می کرد بنابراین امید می رود که این سیاست بتواند فضای تحلیل در بازار سرمایه را افزایش دهد و تحلیلگران بیشتری را وارد بازار سرمایه کند.


همچنین محسنی بیان کرد: در صورتیکه مدیریت شرکت ها اطلاعات کافی را در قالب گزارش «تفسیری مدیریت» در اختیار بازار قرار دهند، شرط لازم و کافی برای تحلیل در اختیار شرکت های مشاور سرمایه گذاری و سبدگردان ها قرار می گیرد و می توانند بر پایه عملکرد واقعی شرکت ها ارزش ذاتی سهم را کشف کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر