نوسان معاملات در تالار شیشه‌ای

شاخص بورس روز جاری با اندکی رشد و با ۳۳ واحد افزایش با رسیدن به ۹۶ هزار و ۲۴۱ واحد معاملات را در تالار شیشه ای به پایان رساند.
کد خبر : ۷۹۹۲۶
طرح

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس بیش از ۶۰۰ واحد افزایش را به ثبت رسانده بود اما روز جاری با نوسان در خرید و فروش سهام از سوی فعالان تالار شیشه ای به رشد ۳۳ واحدی بسنده کرد و در مقابل شاخص کل «هم وزن» نیز با (۱۰۵) واحد افت به ۱۷ هزار و ۱۶۵ واحد رسید.


نوسان حرکت شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، امروز شاخص های اصلی بازار سهام با نوسان روبرو شدند. بر این اساس شاخص کل با ۳۳ واحد رشد معادل ۰.۰۳ درصد به ۹۶ هزار و ۲۴۱ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۰ واحد افزایش معادل ۰.۰۳ درصد به ۳۰ هزار و ۸۴۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۰۵) واحد افت معادل (۰.۶۱)  درصد به ۱۷ هزار و ۱۶۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۷۹) واحد افت، معادل (۰.۶۱) درصد به ۱۲ هزار و ۹۴۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۴ واحد رشد، معادل ۰.۰۱ درصد به ۱۰۳ هزار و ۳۲۱ واحد، شاخص بازار اول با ۳۹ واحد افزایش معادل ۰.۰۶ درصد افزایش  به ۶۸ هزار و ۲۶۳ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۲) واحد رشد معادل (۰.۰۱) درصد، به ۲۰۵ هزار و ۴۶۲ واحد رسید.


نمادها تاثیرگذار


از سویی دیگر ۶ نماد «پارسان با ۳۰ واحد، فملی با ۲۲ واحد، فخوز با ۲۱ واحد، وغدیر با ۱۹ واحد، وبملت با ۱۷ و مبین با ۱۵ واحد» بیشترین بیشترین تاثیر مثبت و نماد «ونوین» با (۲۴) واحد افت بیشترین کاهش را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


وضعیت شاخص های صنایع


این گزارش می افزاید، امروز صنایع بازار با روندی نامتعادل روبرو شدند به طوری که «محصولات چوبی با ۱۲۸۰ واحد رشد معادل ۲.۴۳ درصد به ۲ هزار و ۱۹۰ واحد، سایر مالی با ۴۳ واحد صعود معادل ۲.۰۵ درصد به ۲ هزار و ۱۹۰ واحد، محصولات کاغذ با (۱۵۴) واحد افت معادل (۱.۳۸) درصد به ۱۱ هزار و ۵۴ واحد، ماشین آلات با (۲۱۷) واحد کاهش معادل (۱.۴۳) درصد به ۱۴ هزار و ۹۴۱ واحد، محصولات فلزی با (۴۳۲) واحد افزایش معادل (۱.۷۹) درصد به ۲۳ هزار و ۶۶۳ واحد، ذغالسنگ با (۲۷) واحد کاهش معادل (۲.۰۷) درصد به یکهزار و ۲۹۵ واحد، کاشی و سرامیک با (۵۰) واحد افت معادل (۲.۶۱) درصد به یک هزار و ۸۷۷ واحد» رسید.


توقف و بازگشایی نمادها


همچنین طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌ فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، قرارداد اختیار سهام ایران ترانسفو، اوراق اختیار فروش تبعی مخابرات ایران، قراردادهای اختیار خریدوفروش مخابرات ایران، اوراق اختیار فروش تبعی ایران ترانسفو، حق‌تقدم خرید سهام معدنی و صنعتی چادرملو، مخابرات ایران، ایران ترانسفو، واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن و ایران دارو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های شیر پاستوریزه و پگاه فارس، بیمه تجارت نو، سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان، فراورده‌های نسوز آذر، حق‌تقدم خرید سهام ملی صنایع مس ایران، بیمه کارآفرین متوقف شدند.


بیشترین افزایش قیمت


افزون بر این باید اعلام کرد: قیمت سهام نمادهای «کمنگنز، وتوسم، برکت، ولساپا، کسرا، کفرا و غشان» با رشد قیمت و نمادهای «سصفها، ونوین، سکرد، کهرام، مداران، کفپارس و پتایر» بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه ای رقم زدند.


این گزارش می افزاید: در نهایت امروز در معاملات بورس در ۶۵ هزار و ۸۴۶ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۳۰۴ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۲۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۴ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر