در آخرین روز معاملاتی هفته :

شاخص بورس ۳۱۱ واحد کاهش یافت

شاخص بورس امروز با ۳۱۱ واحد کاهش به کانال ۹۵ هزار واحد برگشت و با رسیدن به ۹۵ هزار و ۹۲۹ واحد به معاملات آخرین روز کاری هفته دوم دی ماه تالار شیشه ای پایان داد.
کد خبر : ۷۹۹۶۴
بورس

به گزارش ایبِنا، در حالی که معامله گران روز گذشته با رشد اندک شاخص امیدوار بودند که معاملات در این بازار به تعادل برسد، شاخص بورس با ریزش ۳۱۱ واحدی فضای خرید و فروش سهام را به سمت افت قیمت ها هدایت کرد.


نوسان شاخص ها


بر اساس این گزارش، شاخص کل هم ‌وزن با کاهش ۱۲۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۳ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۳۲۳ واحدی به رقم  ۱۰۲ هزار و ۹۹۷ واحد، شاخص بازار با کاهش ۱۹۴ واحدی به رقم ۶۸ هزار و ۶۹ واحد و شاخص بازار دوم با کاهش ۸۰۷ واحدی به  ۲۰۴ هزار و ۶۵۴ واحد رسید.


در عین حال امروز نماد معاملاتی سه شرکت «مخابرات ایران با ۱۲واحد، سایپا با ۹ واحد و کالسیمین با ۷ واحد» افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.


در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۳ واحد، فولاد مبارکه با ۴۱واحد و ملی صنایع مس ایران با ۳۴ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


توقف و بازگشایی نمادها


از سویی دیگر، در داد و ستدهای امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «سرمایه‌گذاری بوعلی، حق تقدم استفاده نشده بیمه اتکایی امین، اسناد خزانه اسلامی (۶۰۳۱) و تأمین مسکن جوانان» از سوی ناظر بازار سهام باز و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های «سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، مواد ویژه لیا، تولیدی کاشی تکسرام، بیمه سرمد، شیشه همدان، داروسازی اسوه و سامان‌گستر اصفهان» متوقف شد.


در نهایت ارزش کل معاملات امروز بورس به ۳۰۹ میلیارد تومان رسید که حاصل معامله یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۵۷ هزار و ۶۹۳ نوبت داد و ستد بود و ارزش بازار نیز به ۳۸۴ هزارو ۶۹۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر