اوراق تسهیلات مسکن ۶۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۴ هزار تومان

اوراق تسهیلات مسکن در بازه قیمتی ۶۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۴ هزار تومان معامله شد.
کد خبر : ۷۹۹۷۰
فرابورس تابلو

به گزارش ایبِنا، آخرین روز کاری فرابورس در هفته جاری با نقل و انتقال ۴۳۴ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال در مجموع بازارها به پایان رسید و شاخص کل این بازار نیز با کمتر از نیم واحد افت در همان ارتفاع روز گذشته یعنی ۱۰۵۵ واحد باقی ماند.


بر اساس این گزارش، این مجموعه از اوراق در راستای تسویه بدهی‌های تبصره (۵) بند (ه) قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور، دهم مهرماه جاری توسط وزارت اقتصاد منتشر شده و سررسید آن یکسال پس ار تاریخ انتشار یعنی ۱۰ مهر ۹۷ است.


همچنین تعداد کل این اسناد خزانه ۱۹ میلیون ورقه به ارزش ۱۹ هزار میلیارد ریال است. در مجموع بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از ۴۱۷ هزار ورقه به ارزش ۳۸۱ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.


آخرین روز معاملاتی هفته جاری در فرابورس با کشف قیمت یک اسناد خزانه اسلامی جدی در نماد «اخزا۶۰۳» با قیمت ۸۹۵ هزار ریال به پایان رسید.


معاملات بازارهای اول و دوم


همچنین امروز در مجموع بازارهای اول و دوم سهامداران ۱۷۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۳۴۸ میلیارد ریال را دست به دست کردند.


 بررسی معاملات در این دو بازار نشان می‌دهد نمادهای «ذوب» و «سمگا» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفته‌اند. سهامداران بازار پایه نیز حدود ۲۴۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۵۵ میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند.


بازار اوراق تسهیلات مسکن


دادوستدهای انجام شده در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد نزدیک به ۸۱ هزار ورقه تسه به ارزش بیش از ۵۹ میلیارد ریال خرید و فروش شده و همچون روزهای قبل تسه آذرماه ۹۶ از بالاترین میزان دادوستد در میان معامله‌گران برخوردار بوده است. همچنین این اوراق در بازه قیمتی ۶۹۶ هزار تا ۷۴۰ هزار ریال معامله شد.


در نهایت در پایان معاملات فرابورس شاخص کل با ۰.۴ واحد افت همان ارتفاع روز گذشته یعنی ۱۰۵۵ واحدی را به ثبت رساند.


در حالی که نماد «مارون» تا سطح ۴ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشت، اما نمادهای «ذوب»، «سرچشمه»، «شرانل» و «شاوان» تا سقف حداکثر یک واحد تاثیر منفی بر این نماگر به جا گذاشتند و مانع از سبزپوشی آن شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر