دوشنبه ۱۸ دی ماه؛

برگزاری دومین مراسم اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از برگزاری دومین مراسم اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب در ۱۸ دی ماه خبر داد.
کد خبر : ۸۰۰۱۵
خوانساری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران صبح امروز (شنبه) و در نشستی خبری اعلام کرد: دومین مراسم اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب روز دوشنبه ١٨ دی ماه در تالار وحدت با هدف ایجاد امید و کارآفرینی درجامعه به ویژه با کمک جوانان برگزار می شود. 


وی افزود: در همایش امسال که به مناسبت ١٣٤ سالگی اتاق بازرگانی تهران برگزار می شود، به ٣ نفر تندیس و به ٧ نفر دیگر نشان امین الضرب اهدا خواهد شد. 







وی تاکید کرد که در عین وجود مشکلات اما با روحیه امید و کارآفرینی می توان موانع را بر طرف کرد و به سمت جلو رفت.


خوانساری توضیح داد که برای انتخاب افرادی که به آنها نشان و تندیس امین الضرب اهدا خواهد شد، به تشکل ها فراخوان دادیم تا کارآفرینان برتر را براساس شاخص هایی مانند حجم تجارت، میزان صادرات و کارآفرینی و ... معرفی کنند.


رئیس اتاق تهران اظهار داشت که هیات داوران از بین ۳۰۰ فرد معرفی شده از سوی تشکل های مختلف ۱۰ نفر را برگزیده است.


به گفته وی، در سال جاری برای انتخاب افرادی که نشان امین الضرب می گیرند، ۱۵ داور از بخش خصوصی انتخاب شده که به طور غیرمتمرکز افراد را انتخاب کرده اند. همچنین در این مراسم قرار است از تمبر یادبود ۱۳۴ سالگی اتاق تهران نیز رونمایی شود.


رئیس اتاق تهران اعلام کرد که همچنین جشنواره رسانه ای درباره رسانه هایی که اخبار و رویدادهای کارآفرینی را دنبال کرده اند در تیر یا خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد.


وی در پاسخ به ایبِنا گفت: در مراسم امسال روسای تشکل های بخش خصوصی، مدیران شرکت های برتر، اعضای هیات نمایندگان گذشته و امروز اتاق تهران، برخی از جوانان فعال در حوزه های استارت آپ ها، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر تهران و مقامات و مسئولین دولتی دعوت هستند.


خوانساری از تلاش برای ایجاد باشگاه امین الضرب خبر داد و گفت: اساسنامه ای را برای تشکیل باشگاه امین الضرب تدوین کرده ایم تا بتوانیم از تجارب جمعی از افراد شایسته در زمینه کارآفرینی استفاده کنیم.
دولت بدنبال افزایش پایه پولی نیست


خوانساری در پاسخ به سوالی درباره لایحه بودجه گفت: کار مفصلی از سوی اتاق های ایران و تهران تهیه شد و خوشبختانه نماینده اتاق در جلسات کمیسیون تلفیق نیز دعوت شده است ؛ اما مسائل اخیر در کشور باعث شد تا هم مجلس و هم دولت در لاک دفاعی قرار بگیرند.


وی ادامه داد: در طول سال های گذشته هزینه های دولت بالا رفته اما درآمدهایش نه؛ دولت نیز ناچار برای تامین هزینه های خود یا باید با افزایش پایه پولی، از منابع بانک مرکزی استفاده یا درآمدهایش را از جامعه تامین کند؛ البته دولت نشان داده که بدنبال استقرارض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی نیست.


رئیس اتاق تهران اظهار داشت: دولت در سال های گذشته کوچک نشده و از آنجایی که بدنبال تورم نیست، دست اندازی به منابع بانک مرکزی را محدود کرده است.


وی ادامه داد: دولت برای تامین هزینه های خود در سال آینده بدنبال افزایش قیمت حامل های انرژی و حذف بخشی از یارانه های نقدی بود اما با توجه به اتفاقات اخیر در کشور مشخص نیست چه سیاستی را دنبال خواهد کرد.


خوانساری با بیان اینکه اتاق های بازرگانی با پرداخت مالیات مشکلی ندارند، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که مانع از فرار مالیاتی شویم اما نباید از کسانی که دفاتر شفاف دارند، مالیات بیشتری گرفت.
کاهش ۲۰ میلیارد دلاری واردات


رئیس اتاق تهران در بخش دیگری از نشست خبری خود تصریح کرد در صورتی که مشکل ارز در کشور حل شود، بحث قاچاق، رقابت تولیدکنندگان داخلی با خارجی و ... قابل حل است.


وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش تفاضل نرخ ارز مبادله ای با بازار در ماه های اخیر اظهار داشت: در دولت دهم ۶۰ میلیارد دلار واردات داشتیم که این رقم در سال گذشته ۴۰ میلیارد دلار بود که این موضوع کوچک شدن تجارت نیست بلکه افزایش تولید داخلی است.


خوانساری ادامه داد: باید بپذیریم کشوری که مشکل دارد قرار نیست صادراتش بیش از وارداتش باشد؛ اما به هرحال چه واردات کشور کم شده باشد و چه صادرات افزایش یافته باشد هر دو موضوع مزیت است.


رئیس اتاق تهران خاطرنشان کرد که در سال های بعد از انقلاب تصمیم گیری درباره نرخ ارز به دلایل مختلف انجام نشده و با هر بحرانی نرخ ارز بالا می رود که این موضوع به تورم داخلی بازمی گردد.










ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها