رییس بانک مرکزی اتریش خواستار اخذ مالیات بر بیت کوین شد

رییس بانک مرکزی اتریش گفت: از آنجایی که بیت کوین یک ارز نیست، باید مالیات بر ارزش افزوده به آن تعلق گیرد.
کد خبر : ۸۰۰۲۰
رییس بانک مرکزی اتریش

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اِوالد نوتونی» رییس بانک مرکزی اتریش از دولت های منطقه یورو خواست تا بیت کوین را نظامند و بر روی آن مالیات وضع کنند.


 وی که عضو شورای حاکمه بانک مرکزی اروپا است، گفت: یک نهاد باید قانونی را در هر تراکنش مالی جدید معرفی و آن را وضع کند و هر کسی که درگیر بیت کوین است باید هویت خود را مشخص کند. این بانکدار ارشد اروپایی گفت: از آنجایی که بیت کوین یک ارز نیست، باید مالیات بر ارزش افزوده بر روی بیت کوین وضع شود.



البته این اظهارات «نوتونی» بازتاب حرف های آن دسته از مقامات بانک مرکزی اروپا است که از روند صعودی ارزش بیت کوین بعنوان حباب یاد می کنند تا اینکه از آن بعنوان نشانه ای که می تواند رقیب دیجیتالی برای یورو باشد.


از سویی بیت کوین همچنان بعنوان نگرانی برای بانک های مرکزی به دلیل ارتکاب فزاینده پولشویی در سیستم مالی سنتی محسوب می شود.


«نوتونی» گفت: با نظام مند کردن بیت کوین می توان پولشویی را در سرتاسر جهان با این ارز رمزنگار رصد کرد. وی تصریح کرد که موضوع بیت کوین اکنون به «قلب جامعه» رسیده و مردم از او در مترو «وین» سوال می پرسند که آیا باید برای سرمایه گذاری به جای طلا، بیت کوین خرید؛ این در حالی است که در گذشته برای سرمایه گذاری طلا مورد استفاده قرار می گرفت.


این بانکدار ارشد اروپایی گفت: بانک مرکزی اتریش فقط در یک صورت خود را درگیر بیت کوین می کند و آن هم زمانی است که رفتار مردم تغییر پیدا کند و تا کنون چنین نشانه ای پدیدار نشده است؛ ضمن اینکه جهش بی رویه ارزش آن و سرعت پایین تراکنش بیت کوین باعث شده که انجام پرداخت ها توسط افراد سخت شود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر