با هدف تسریع اجرای احکام انجام شد؛

تفاهم‌نامه همکاری سازمان‌های تعزیرات حکومتی و اموال تملیکی

روسای سازمان‌های تعزیرات حکومتی و جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برای گسترش همکاری‌های اجرایی و تسریع در اجرای احکام و دستورات تعزیرات حکومتی تفاهم نامه‌ای امضا کردند.
کد خبر : ۸۰۰۳۵
قرارداد

به گزارش ایبِنا، این تفاهم نامه میان جمال انصاری و جمشید قسوریان جهرمی امضا شد. بر اساس این تفاهم نامه واحدها و شعب اجرای احکام سازمان تعزیرات پس از قطعیت رای صادره مبنی بر ضبط وثیقه موظف شدند نسخه ای از آن را برای اقدام به نمایندگی های سازمان اموال تملیکی ارسال کنند.


سازمان اموال تملیکی هم براساس این تفاهم نامه بلافاصله در راستای مقررات قانونی حاکم، اقدامات لازم را برای فروش اموال مشمول شناسایی شده از طرف تعزیرات حکومتی انجام می دهد. سازمان اموال تملیکی همچنین موظف شد به محض فروش اموال مشمول قانون، حاصل فروش را به حساب اعلام شده از سوی اجرای احکام تحت عنوان تمرکز درآمد حاصل از تخلفات امور قاچاق کالا و ارز یا سایر حساب های مقرر قانونی واریز کند. بر اساس این تفاهم نامه رعایت قوانین و مقررات در خصوص معاملات مربوطه به عهده سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی است.


تعهد سازمان تعزیرات به ارسال آرای صادره درباره پرونده‌های قاچاق به سازمان اموال تملیکی


همچنین روسای سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تفاهم نامه‌ای با هدف ایجاد تعامل بیشتر و افزایش دقت، سرعت و تسهیل فرآیند تبادل اطلاعات امضا کردند. بر اساس این تفاهم نامه سازمان تعزیرات حکومتی متعهد شد آرای صادره درباره پرونده‌های کالاهای قاچاق و کالاهای مظنون به قاچاق را به سازمان فروش اموال تملیکی ارسال کند و دسترسی برخط برای کاربران معرفی شده از سوی سازمان اموال تملیکی را ایجاد کند.


براساس این تفاهم نامه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی هم متعهد شد کاربران را برای ایجاد دسترسی به اطلاعات تعیین تکلیف پرونده‌های کالاهای قاچاق و مظنون به قاچاق، معرفی و گزارش‌های تاخیر یا تخلفات احتمالی کاربران سازمان تعزیرات را ارسال کند و همچنین تکمیل و درج اطلاعات مربوط به فرآیند تعیین تکلیف کالاهای مربوط به پرونده‌های قاچاق و مظنون به قاچاق را در دستور کار قرار دهد. ­ در این تفاهم نامه دو طرف متعهد شدند همه اطلاعات این تفاهم نامه را بصورت برخط در اختیار قرار دهند و کلیدهای اطلاعاتی مورد نیاز یکدیگر را نیز پیش‌بینی و عملیاتی کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر