عبور ارزش معاملات فرابورس از ۲۴۰ میلیارد ریال

فرابورس سومین هفته کاری دی‌ماه را با رشد ۸ واحدی آیفکس و تغییر مالکیت بیش از ۳۷۳ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال آغاز کرد.
کد خبر : ۸۰۰۵۷
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش ایبِنا، معامله‌گران سهام در نخستین روز معاملاتی این هفته، بیش از ۹۳ میلیون سهم را در ۱۲ هزار و ۱۸۱ نوبت دادوستدی در بازارهای اول و دوم دست به دست کردند که این نقل‌وانتقال‌ها ارزش بیش از ۲۴۵ میلیارد ریالی را به ثبت رساند.


این گزارش می افزاید :‌ در این دو بازار، با دادوستد بیش از ۱۹ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۳۵ میلیارد ریال در نماد «سمگا» متعلق به شرکت گروه‌ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی به این نماد اختصاص یافت.


پرتاثیرترین نمادها


بخشی از معاملات سهام نیز مربوط به تابلوهای مبادلاتی بازار پایه بود که میزبان جابه‌جایی نزدیک به ۲۶۶ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۰۶ میلیارد ریال بودند. از سوی دیگر در پی انجام معاملات مثبت در نمادهای «زاگرس» و «مارون»، این دو نماد روی‌هم‌رفته با بیش از ۳ واحد اثر مثبت بر آیفکس، به عنوان پرتاثیرترین نمادها بر شاخص کل شناخته شدند. بدین ترتیب آیفکس با ۸ واحد صعود در ارتفاع ۱۰۶۳ واحدی ایستاد.


بازار اوراق با درآمد ثابت


در سمت دیگر بازار در بازار اوراق با درآمد ثابت شاهد دست به دست شدن بیش از یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال بودیم. در این تابلو با جابه‌جایی بیش از ۱۱۷ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۱۰۵ میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در نماد «۶۰۳»، این نماد معاملاتی که در آخرین روز کاری هفته گذشته یعنی سیزدهم دی‌ماه برای نخستین بار در فرابورس عرضه شد، بیشترین استقبال را از جانب فعالان بازار اوراق با درآمد ثابت دریافت کرد.


امروز شنبه ۱۶ دی‌ماه، خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن نیز بیش از ۷۰ هزار ورقه تسه را مبادله کردند که این حجم از دادوستدها ارزش بیش از ۵۱ میلیارد ریالی را رقم زد. در نهایت امتیاز تسهیلات مسکن فروردین‌ماه ۹۵ با بیشترین قیمت نسبت به سایر اوراق تسه یعنی ۷۵۹ هزار ریال مبادله شد. این در حالی است که کمترین قیمت مربوط به اوراق تسه شهریورماه ۹۵ بود که به مبلغ ۷۲۱ هزار ریال خریدوفروش شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر