17 دی 1396 - 11:14

امکان کارت به کارت ۱۷ بانک با سکه

مدیرعامل به پرداخت ملت از امکان کارت به کارت ۱۷ بانک با اپلیکیشن سکه خبر داد.
کد خبر : ۸۰۰۸۷
به پزرداخت ملت

به گزارش ایبِنا، محمدعلی ترابیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: به پرداخت ملت سال ۸۴ تاسیس شد و سپس با دریافت مجوز از بانک مرکزی به حوزه پرداخت الکترونیک ورود پیدا کرد.


وی با بیان اینکه توسعه سوئیچ بانکی از برنامه‌های آتی کشور است، افزود: در حوزه پی اس پی هم توسعه خوبی در اواخر دهه ۸۰ داشتیم و یک میلیون پایانه در دستگاه های کارتخوان مختلف در حال دریافت سرویس هستند و حدود ۹۰۰ هزار دستگاه پایانه فروشگاهی فعال است.


ترابیان با اشاره به اینکه اپلیکیشن سکه حدود دو سال پیش ایجاد شد و الان با نگاه به عنوان یک پلتفرم با امکان توسعه کسب و کارهای مختلف طراحی شده تا از ظرفیت های این برنامه برای شرکت به پرداخت ملت و مصرف کنندگان این برنامه استفاده شود، ادامه داد: ورژن جدید نرم‌افزار سکه طی هفته‌های اخیر ۳۰۰ هزار نصب داشت و اکنون با ۱۷ بانک در ارتباط است و بزودی به ۶ بانک دیگر متصل خواهد شد.


مدیرعامل به پرداخت ملت با اشاره به اینکه در سال ۹۶ سهام شرکت به پرداخت در بورس عرضه شد، گفت: کمتر از ۱۰ درصد سهام در بورس عرضه شده و مابقی متعلق به هلدینگ به پرداخت است و ما موظف هستیم که سود سهامدار را در بالاترین نقطه با ارائه بالاترین سطح خدمات داشته باشیم.


وی ادامه داد: در شورای عالی انفورماتیک و شاپرک نیز از رتبه خوبی برخوردار هستیم و تلاش ما این است تا کیفیت خدمات از کیفیت تعریف شده پایین‌تر نباشد؛ براساس آمار شاپرک از لحاظ کارایی و ارائه خدمات و همچنین در حوزه پایانه فروش و خرید در رتبه یک قرار داریم و در حوزه اینترنت موبایل مدتی از رتبه بالایی برخوردار نبودیم اما در تلاش هستیم تا این جایگاه بهبود یابد.


ترابیان تاکید کرد: یکی از سیاست های اصلی ما استفاده از فناوری های به روز است و در همین راستا توسعه همکاری با مراکز علمی، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه صنعتی شریف و ... آغاز شده است.


مدیرعامل به پرداخت ملت با بیان اینکه سیاست ما این است که در حوزه استارت‌آپ و فین‌تک نقش جدی داشته باشیم و تنها به عنوان حامی در کنار آنها نباشیم، افزود: پروژه ای با نام استارت‌آپ فکتوری در حال انجام است و سرمایه‌گذاری در حوزه فین نک و استارت‌آپ در این طرح خواهیم داشت.


وی تصریح کرد: یکی از محورها، نوع مشارکت و توسعه کسب و کار با شرکت های بزرگ است به عنوان مثال مذاکراتی با شرکت توسن انجام شده است. ما شرکت شفاف و بزرگی هستیم و از ابتدا زیر نظر یک بانک فعالیت داشته ایم و این موضوع برای شرکت ها مزیت خوبی است.


وی با اشاره به موضوع کارمزدهای بانکی گفت: بحث کارمزد موضوعی اقتصادی است نه سیاسی و نظام کارمزد برای بانک بحث جدی و کاربردی است؛ بانک ها باید از نظام کارمزدی درآمد داشته باشند نه از جذب پول و در اروپا بانک‌ها برای دریافت پول نقد و نگهداری آن از مشتری کارمزد می‌گیرند.


ترابیان ادامه داد: وقتی بحث از نظام کارمزد می شود موضوعی فراتر از مباحث فعلی است، تراکنش‌های خُرد یکی از معضلات فعلی سیستم بانکی به شمار می‌رود و هزینه تراکتش آنلاین بالا است که ما به دنبال کاهش این هزینه‌ها هستیم.


مدیرعامل به پرداخت ملت تاکید کرد: کارمزد دغدغه شرکت‌های پی اس پی نیست اما در نظام اقتصادی و بانکی باید بازنگری در این زمینه انجام شود. وی ادامه داد: گرانترین تراکنش مربوط به دستگاه های پوز است و کف قیمت دستگاه های کارتخوان ۷۰۰ هزار تومان است، همچنین به دلیل خطرات شانس برگشت این دستگاه ها کم است به همین دلیل ما باید از تکنولوژی برای کاهش پایانه‌های فروش استفاده کنیم که در این راستا سکه نه تنها به عنوان ابزار فروش بلکه برای ارائه انواع سرویس به مشتری ارائه خواهد شد.


ترابیان ادامه داد: هزینه تراکنش بالا نیست اما باز هم باید کاهش یابد، اکنون بحثی که بانک‌ها را آزار می‌دهد، میزان هزینه نیست بلکه موضوع این است که بانک‌ها نباید این هزینه را پرداخت کنند زیرا هیچ توجیهی برای آنها ندارد. همچنین حجم تراکنش‌های خُرد افزایش یافته اما هیچ منفعتی برای بانک‌ها ندارد. مدیرعامل به پرداخت ملت خاطرنشان کرد: اکنون در بانک مرکزی این موضوع مطرح است که این هزینه باید برعهده چه کسی باشد.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره مشکلات شرکت‌های پرداخت با جیرینگ و توسکا بیان داشت: مذاکرات با جیرینگ در حال انجام است و امیدوارم فضایی مناسب و رضایت همه طرفین ایجاد شود، فردا هم شرکت‌های پرداخت جلسه‌ای در اینباره در شرکت شاپرک دارند تا این موضوع بررسی شود.


مدیرعامل به پرداخت ملت ادامه داد: موضوع توسکا مشکل شرکت‌های پرداخت و صدا و سیما است؛ صدا و سیما مدعی است که در این زمینه طبق قانون عمل کرده اما به نظر من اگر هر بخشی با وابستگان خود به موضوع تبلیغات ورود کند به نفع اقتصاد کشور نیست. مدیرعامل به پرداخت ملت تاکید کرد: تا حد امکان باید حضور حاکمیت در مباحث اقتصادی کشور کاهش یابد زیرا افزایش حضور حاکمیت به اقتصاد کشور کمکی نخواهد کرد.


حمیدرضا کردلویی، معاونت مالی اداری به پرداخت ملت نیز در این نشست گفت: این شرکت تاکنون ۸۵ میلیارد تومان تاکنون سرمایه داشته و دویست میلیارد تومان افزایش سرمایه را در برنامه دارد.


وی افزود: در حال حاضر در صورت تحقق افزایش سرمایه، پیش بینی خاصی برای افزایش فروش در دو ماه پایانی سال صورت نگرفته و روند گذشته طی خواهد شد اما در سال ۹۷ فروش شرکت افزایش خواهد یافت.


کردلویی ادامه داد: ما سه مصرف اصلی برای افزایش سرمایه لحاظ کردیم که شامل نوسازی پایانه‌های فروش، مدل‌سازی سوئیچ و جایگاه های سوخت است و ۱۲۹ میلیازد تومان نیاز مالی دارد.


همچنین الهام مدنی، مدیر محصول شرکت به پرداخت درباره نرم افزار سکه، گفت: ما به سمت استفاده از نرم افزار موبایلی رفتیم و با توجه به سیاست‌های شرکت این نرم افزار با جدیت بیشتری پس از دو سال در حال بررسی است و در حال حاضر ۳۰۰ هزار مصرف کننده دارد.


وی افزود: سرویس کیف پول، شارژ، نیکوکاری، پرداخت، کارت به کارت از مبدا ۱۷ بانک (بزودی ۶ بانک دیگر هم افزوده خواهد شد) سرویس گردشکری برای خرید بلیت قطار، تور، خرید بیمه و حوزه حمل و نقل از جمله سرویس‌های جدید این برنامه است که هم نسخه IOS و هم اندروید دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها