آمار ۹ ماه ابتدایی سال ۹۶ نشان داد :

۲۸ درصد معاملات بورس در اختیار معامله گران ‌آنلاین

تعداد ۹۵.۱۰۵ میلیون سهم به ارزش ۱۸۷.۹۷۶ میلیارد ریال از طریق معاملات الکترونیکی در طی ۹ ماه منتهی به آذر۱۳۹۶، مبادله شده که به ترتیب حدود ۲۸.۰۵ و ۲۱.۹۶ درصد از کل معاملات را شامل می شود.
کد خبر : ۸۰۱۲۴
بورس

به گزارش ایبِنا، آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار و اطلاعات بورس تهران نشان می دهد: در آذر ماه  سال ۱۳۹۶، تعداد ۹۵.۱۰۵ میلیون سهم به ارزش ۱۸۷.۹۷۶ میلیارد ریال از طریق معاملات الکترونیکی مبادله شده که به ترتیب حدود ۲۸.۰۵ و ۲۱.۹۶  درصد از کل معاملات را شامل می شود.


بازار اوراق بدهی


بر اساس این گزارش، در بازار اوراق بدهی از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، تعداد ۵۹ میلیون برگه به ۵۹.۰۸۰ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفته است.


این درحالی است که در ۹ ماهه اول سال جاری،   تعداد ۱.۰۳۱ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۰.۷۳۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۱۳۴ درصد و ۱۲۶درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال ۹۵ همراه شد.


بازار اوراق تبعی


طی ۹ ماه منتهی به آذر ماه در بازار اوراق تبعی تعداد ۹۹۴۷ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۵۳۴ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و ارزش معاملات این اوراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب بیش از ۳۱۰۰ درصد و ۳۳۰۰ هزار درصد افزایش را نشان می دهد.


«P/E» بازار


گفتنی است نسبت «P/E» بازار در آذر ماه برابر با ۷.۰۶ مرتبه بوده است. لازم به ذکر است که ۴۲ شرکت دارای پیش بینی سود صفر یا منفی بوده اند که در محاسبات لحاظ نشده اند.


همچنین در آذر ماه ۹۶ به دلیل عدم الزام ارایه پیش بینی سود شرکت های واقع در صنعت سرمایه گذاری ها، ۱۷ شرکت فعال در این گروه در گزارش «P/E» لحاظ نمی شود. بنابراین، نسبت قیمت به عایدی «P/E» محاسبه شده بر مبنای ارزش بازار ۲۸۵ شرکت معادل ۳۶۱۹ هزار میلیارد ریال و سود پیش بینی شده بیش از ۵۱۲ هزار میلیارد ریال است.


ارزش بازار صنایع


افزون بر این در سومین ماه از پاییز بررسی صنایع از نظر ارزش بازار نشان می دهد که گروه محصولات شیمیایی با در اختیار داشتن ۲۸ شرکت و ارزش بازار ۷۸۸ هزار میلیارد ریالی در رتبه اول قرار دارد، فلزات اساسی با ۵۲۷ هزار میلیارد ریال و فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ۳۲۴ هزار میلیارد ریال رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.


تحرک تالارهای منطقه ای


این گزارش می افزاید : در ۹ ماهه اول سال جاری، بیشترین ارزش معاملات را بین تالار های منطقه ای به ترتیب تالار منطقه ای کیش با مبادله ۲۶.۳۷۶ میلیارد ریال، تالار منطقه ای اصفهان با مبادله ۱۹.۶۵۶ میلیارد ریال، تالار منطقه ای مشهد با مبادله ۱۱.۲۷۳ میلیارد ریال، تالار منطقه ای کرج با مبادله ۹.۱۹۱ میلیارد ریال و تالار منطقه ای تبریز با مبادله ۷۱۵۲ میلیارد ریال به نام خود ثبت کردند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها