وزیر امور خارجه:

مردم، بازرگانان و کارآفرینان همواره پیشرو هستند

وزیر امور خارجه اظهارداشت: امنیت، رفاه، توسعه و آرامش کشور از مردم بوده و به خاطر مردم است که امروز در دنیا سربلندیم.
کد خبر : ۸۰۱۵۳
ظریف

به گزارش خبرنگار ایبنا، محمد جواد ظریف در دومین دوره اهدای نشان امین‌الضرب اظهارداشت: باید دیدگاه مردم، انتقاد مردم، نظر مردم و اعتراض مردم را با گوش جان بشنویم، همین مردمی که خط خود را از خشونت و برهم زدن امنیت جدا می‌کنند و هیچگاه در کنار خشونت نخواهند ایستاد.


وزیر امور خارجه در ادامه با یادآوری فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند، افزود: به همین دلیل است که امروز در دنیا سربلند هستیم و تنها کشور امن و آرام در این منطق پرآشوب هستیم.


ظریف درباره گزاره دوم تاکید کرد: مردم، بازرگانان و کارآفرینان همواره از ما جلوتر بوده اند. وی گفت: هرگاه سابقه سیاسی ایران با برخی از کشورها را نگاه می کنم، بخش کوچکی را مسایل سیاسی تشکیل می دهد ولی روابط تجاری و بازرگانی در این روابط پیشگام بوده است.


رییس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: روابط بازرگانی و تجاری در انتقال فرهنگ، دین، مذهب و آیین کشور و مرامی که به آن افتخار می کنیم، پیشرو و پیشگام بوده است. وی ادامه داد: نقش کارآفرینان در گذشته کشور پیشرو بوده و در آینده نیز درخشان خواهد بود.


این گزارش می افزاید: در دومین دوره اهدای نشان امین‌الضرب با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت، محمود حجتی وزیر کشاورزی، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران و مسعود خوانساری رییس اتاق تهران از ۱۰ کارآفرین نمونه تجلیل شد.


علی اصغر حاجی بابا بنیانگذار صنعت ریخته‌گری ایران، علی نقی خاموشی رییس دو دهه اتاق و پیشکسوت اقتصادی، محمدعلی رجالی بنیانگذار شرکت ظریف مصور، محمدرضا رستمی مدیرعامل مارال صنعت، حسام آرمندهی بنیانگذار کافه بازار و سایت دیوار، هاله حامدی فر مدیرعامل سیناژن لوح و نشان امین‌الضرب دریافت کردند.


همچنین تندیس ویژه امین‌الضرب به سه کارآفرین برتر تقدیم شد و بر این اساس، ایوب پایداری بنیانگذار گروه صنعتی میهن و مهدی فضلی مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ دو تندیس ویژه را دریافت کردند.


سومین تندیس و لوح افتخار امین‌الضرب نیز به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به پاس قدردانی از زحمات وی در بکارگیری دیپلماسی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور اهدا شد. همچنین جایزه ویژه فعالان اقتصادی لوح و نشان امین‌الضرب به مترجم زندگینامه محمدحسن امین‌الضرب منصوره اتحادیه تعلق گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها