نفتکش ایرانی در آستانه انفجار/ شرکت کره‌ای ادعای خسارت کرد

گزارشات حاکی از نزدیک شدن لحظه انفجار نفتکش ایرانی دارد و از سویی خریدار محموله این نفتکش ادعای خسارت کرده است.
کد خبر : ۸۰۱۶۰
نفتکش

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از گاردین، نفتکش ایرانی که از روز یکشنبه با ۱۳۶ هزار تن نفت سبک در سواحل چین بعد از برخورد با یک کشتی حمل غله چینی دچار سانحه شد و به شدت دچار حریق شد، اکنون در معرض انفجار و غرق شدن قرار گرفته است. این درحالی است که وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد: بعد از ۳۶ ساعت عملیات امداد، به دلیل دود غلیظ سیاه در اطراف این نفتکش همچنان نشانه ای از ۳۰ خدمه ایرانی و ۲ خدمه بنگلادشی آن وجود ندارد.


بر اساس گزارشات، حریق بزرگی در اطراف این نفتکش وجود دارد و دود غلیظ سیاهی در نزدیکی آن شکل گرفته است. وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد: نفتکش ایرانی با پرچم کشور پاناما در حال حرکت به سمت کره جنوبی بوده است. همچنین هواپیماهای متعلق به نیروی دریایی آمریکا هم در عملیات تفحص در روز یکشنبه شرکت کرده اند.


به گفته وزارت نفت ایران، نفتکش سانحه دیده متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران است که محموله و خود کشتی بیمه بودند. این محموله نفتی متعلق به شرکت «هانوها توتال پتروکمیکال» کره جنوبی بوده است. بر همین اساس، سخنگوی شرکت کره ای اعلام کرد که «هانوها» قصد دارد برای ضرر وارد شده به این شرکت با توجه به پوشش بیمه ای شرکت ملی نفتکش ایران ادعای خسارت کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها