بانک‌های کره‌ای درگیر ارز رمزنگار زیر ذره‌بین بازرسی رفتند

مقامات مالی کره جنوبی اعلام کردند: ۶ بانک این کشور که درگیر خرید و فروش ارز رمزنگار شده اند را تحت بازرسی قرار داده و با متخلفین به شدت برخورد می کند.
کد خبر : ۸۰۱۶۷
بانک کره جنوبی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، مقامات مالی کره جنوبی اعلام کردند که در حال انجام بازرسی از ۶ بانک این کشور هستند که حساب های ارز مجازی را به موسسات ارائه می کرند. مقامات مالی کره جنوبی اعلام کردند، این بازرسی ها در راستای نگرانی این کشور از افزایش استفاده چنین دارایی هایی است که می تواند منجر به نرخ صعودی در جرائم شود.


در همین حال کمیسیون خدمات مالی و نیز سرویس نظارت مالی کره جنوبی با تشکیل یک ستاد بازرسی مشترک به کنترل وضعیت بانک ها می پردازند تا میزان پایبندی آنها را به قوانین ضد پولشویی و نیز به کارگیری از اسامی حقیقی برای حساب ها را بررسی کنند.


همچنین کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی اسامی ۶ بانک را که حساب های ارز مجازی برای مشتریان خود فراهم می کردند تا قادر به خرید و فروش ارزهای رمزنگار باشند را منتشر کرد. بانک های «ان اچ بانک»، بانک صنعتی کره، «شینهان»، «کوکمین»، «ووری بانک» و «بانک توسعه کره»، این ۶ بانک تحت بازرسی هستند. به گفته «چویی» سرپرست کمیته مشترک بازرسی کره جنوبی، هدف از انجام این بازرسی ها ایجاد یک خط مشی برای بانک ها است.


«چویی» گفت: در حال حاضر ارزهای مجازی قابلیت بکارگیری بعنوان وسیله ای برای پرداخت را ندارند و در شرایط فعلی برای اهداف غیر قانونی مانند پولشویی و کلاهبرداری استفاده می شوند؛ ضمن اینکه تاثیرات منفی آن شدید است و منجر به مشکلاتی از قبیل سرقت اطلاعات در موسساتی که با ارز رمزنگار خرید و فروش می کنند، می شود و یک سرمایه گذاری پر مخاطره است.


بر همین اساس، سرپرست کمیته بازرسی کره جنوبی گفت: مقامات کره ای، جرائم ارز مجازی را سرکوب می کنند و آن دسته از افرادی که به دستکاری قیمت ارزهای رمزنگار در بازار، ایجاد طرح های هرمی و پولشویی اقدام کنند، به شدت مجازات خواهند شد.


وی در پایان گفت: به دلیل اینکه نظام قانونمند مشخصی در موسسات مرتبط با ارز رمزنگار وجود ندارد، هیچ کسی نمی داند که در آن مکان ها که اقدام به خرید و فروش ارز رمزنگار می شود، چه می گذرد. بر پایه این گزراش، بیت کوین در کره جنوبی طرفدار بسیار زیادی دارد و قیمت آن به نسبت جاهای دیگر گرانتر است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر