رشد آرام شاخص بورس

معاملات امروز بورس در حالی به پایان رسید که شاخص بازار سهام با رشد اندک ۹۸ واحدی به ۹۶ هزار و ۳۳۲ واحد رسید.
کد خبر : ۸۰۱۶۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمارهای معاملاتی سومین روز هفته در تالار شیشه ای نشان دهنده حرکت آرام و صعودی بورس و با تثبیت شاخص در کانال ۹۶ هزار واحدی همراه شد.


رشد همه شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، امروز شاخص های اصلی بازار سهام با رشد مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۹۸ واحد رشد معادل ۰.۱۰ درصد به ۹۶ هزار و ۳۳۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۱ واحد افزایش معادل ۰.۱۰ درصد به ۳۰ هزار و ۸۷۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۰ واحد رشد معادل ۰.۴۱ درصد به ۱۷ هزار و ۳۷۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۳ واحد افزایش، معادل  ۰.۴۱ درصد به ۱۳ هزار و ۱۰۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۲۵ واحد رشد، معادل ۰.۱۲ درصد به ۱۰۳ هزار و ۶۰۲ واحد، شاخص بازار اول با ۲۹ واحد افزایش معادل ۰.۰۴ درصد افزایش  به ۶۸ هزار و ۲۵۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۲۰ واحد رشد معادل ۰.۲۰ درصد، به ۲۰۶ هزار و ۷۶ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر ۶ نماد «وبملت با ۲۸ واحد، فملی با ۲۱ واحد، فارس با ۲۰ واحد، رمپنا با ۱۷ واحد، پرداخت با ۱۷ و شارک با ۱۲ واحد» بیشترین بیشترین تاثیر مثبت و نماد «پارسان» با (۱۱) واحد افت بیشترین کاهش را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز صنایع بازار با روندی نوسانی مواجه شدند به طوری که «محصولات کاغذ با ۳۲۹ واحد رشد معادل ۳ درصد به ۱۱ هزار و ۳۲۲ واحد، ذغالسنگ با ۳۷ واحد صعود معادل ۲.۶۷ درصد به یک هزار و ۴۳۰ واحد، لاستیک با ۳۴۵ واحد افزایش معادل ۱.۷۹ درصد به ۱۹ هزار و ۹۹۸ واحد، کاشی و سرامیک با ۲۶ واحد کاهش رشد، معادل ۱.۳۷ درصد به یک هزار و ۹۱۸ واحد، اداره بازارهای مالی با یک واحد افزایش معادل ۱.۳۴ درصد به ۷۲ واحد، سایر مالی با (۳۷) واحد کاهش معادل (۱.۷۳) درصد به ۲ و ۱۴۴ واحد، زراعت با (۱۴۷) واحد افت معادل (۲.۳۴) درصد به ۶ هزار و ۱۵۶ واحد» رسید.


توقف و بازگشایی نمادها


در عین حال، در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا و حق تقدم استفاده نشده آن، حق‌تقدم استفاده ‌نشده مجتمع‌های توریستی و تفریحی آبادگران ایران، اوراق اختیار فروش تبعی سهام فولاد خوزستان، فراورده‌های نسوز آذر، داروسازی تولیددارو، نورد و لوله اهواز» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «فرآوری مواد معدنی ایران، مواد اولیه دارویی البرز بالک، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان»، متوقف شدند.


بیشترین کاهش قیمت


افزون بر این باید اعلام کرد : قیمت سهام نمادهای «کاذر، خلنت، مرقام، کساوه، مداران، لسرما و کبافق» با رشد قیمت و نمادهای «دسبحان، قلرست، بکاب، ثاباد، زمگسا، ولساپا و فروس» بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه ای رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۴ هزار و ۳۶ نوبت معاملاتی، ۸۰۱ میلیون و ۸۰۴ هزار برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۵ هزار و ۸۵ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر