نرخ تورم ونزوئلا به ۲۶۱۶ درصد افزایش پیدا کرد

قیمت ها در ونزوئلا در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲ هزار و ۶۱۶ درصد جهش زدند که بار دیگر رکورد جدیدی از تورم در ونزوئلا ثبت شد.
کد خبر : ۸۰۲۱۷
تورم

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، قیمت ها در ونزوئلا که دارای بالاترین نرخ تورم در جهان است، در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲ هزار و ۶۱۶ درصد افزایش پیدا کرد؛ این در حالی است که میلیون ها نفر در این کشور از کمبود مواد غذایی و دارو در طول بحران شدید اقتصادی این کشور رنج می برند.


همچنین تحلیل گران اعلام کردند که فقط در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی تورم ونزوئلا ۸۵ درصد بوده و شاخص اصلی تورم این کشور معمولا ۵۰ درصد را نشان می هد.


فقط تورم ماه دسامبر ونزوئلا بیشتر تر از مجموع تورم در کل منطقه آمریکای لاتین در طول یکسال است. البته حداقل دستمزد در ونزوئلا از اول ژانویه سال جاری میلادی ۴۰ درصد افزایش یافته است؛ اما این میزان افزایش فقط معادل کمی بیشتر از ۲ دلار در هر ماه در بازار سیاه ارز است؛ یعنی جایکه که بولیوار (پول ونزوئلا) فقط در ماه گذشته میلادی در حدود ۳۵ درصد ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داد.


بر همین اساس، بانک مرکزی ونزوئلا برای دو سال متوالی است که آماری را در ارتباط با تولید ناخالص داخلی و تورم این کشور منتشر نکرده است؛ اما عرضه پول در ونزوئلا در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از یکهزار درصد افزایش پیدا کرد. البته «نیکولاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا ریشه مشکلات را در حزب مخالف دولت و جنگ اقتصادی می داند که توسط آمریکا شروع شده است.


برچسب ها: دلار تورم ونزوئلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر