19 دی 1396 - 15:08

اجرای توصیه‌های کمیته بال و بانک مرکزی

مدیرعامل موسسه اعتباری نور دلیل بروز بحران‌ها و مشکلات بانکی را بی‌توجهی به توصیه‌های کمیته بال و بانک مرکزی دانست.
کد خبر : ۸۰۲۲۰
حشمت الله نظری

به گزارش ایبِنا، حشمت الله نظری در نشست هم اندیشی مدیران و کارکنان ستادی موسسه اعتباری نور، گفت: ستاد باید از شعبه جلوتر باشد تا بتواند راهنمای شعبه باشد. از اینرو نیاز به آموزش و آزمون برای ارزیابی نیروهای ستادی امری اجتناب ناپذیر است زیرا ستاد به عنوان مغز سازمان باید متخصص، مبتکر، خلاق و آشنا باشد تا بزرگ فکر و حرکت کند.


وی اظهارداشت: همچنین ستاد باید پویا و فعال باشد و ایده ها و طرح های نو داشته باشد تا بتواند مؤسسه را برای تبدیل شدن به بانک از چالش ها عبور داده و برای رسیدن به اهداف یاری نماید.


مدیر عامل موسسه اعتباری نور در ادامه سخنانش، بحران ها و مشکلاتی که بعضا در نظام های بانکی و موسسات در سطح دنیا و یا داخل کشور پدید می آید را ناشی از توجه نکردن به توصیه های کمیته بال در سطح جهانی و توصیه های بانک مرکزی در سطح داخلی و مدیریت ریسک هایی نظیر ریسک اعتباری، ریسک نرخ سود، ریسک نقدینگی، ریسک عملیاتی و ریسک بانکداری الکترونیک دانست و افزود: جذب سپرده ها با نرخ بالا می تواند سر منشاء مشکلات اساسی و ساختاری برای بانک ها و موسسات را فراهم سازد.


در ادامه این نشست، بصیری معاون اعتبارات و سرمایه گذاری موسسه نور نیز اصلی ترین تکلیف حوزه اعتباری را تهیه خط مشی اعتباری، وصول و تجهیز منابع به صورت یک زنجیره دانست و افزود: باید مقررات بانکی تدوین شود تا بتواند از ریسک های اعتباری جلوگیری نماید.


مرادی معاونت امور شعب هم در رابطه با نقش ستاد در موسسه نکاتی را یادآور شد و اعلام کرد: مهم ترین نقش ستاد سیاست گذاری و نظارت بر اجرای آنها در شعب و برقراری پیوند بین سیاست گذاری، انتقال و اجرای آن است که پیش نیاز آن طراحی مدل کسب و کار است.


همچنین آتشی معاون فناوری اطلاعات نیز در ادامه اظهارداشت: ستاد محلی است که قرار است راهبری صف را در همه جهات بر عهده داشته باشد. وی همچنین به سرویس ها و خدمات جدید از جمله سرویس های IT  و بانکداری الکترونیکی و راه اندازی بحث ارزی، کارگزاری و بیمه در شعب با تایید بانک مرکزی اشاره کرد.


در پایان این نشست نیلی معاون مالی و پشتیبانی نیز نکاتی در رابطه با تهیه بودجه و برنامه عملیاتی موسسه که تا پایان ماه جاری باید به سرانجام برسد مطرح کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر