نقل و انتقال ۳۵۰ میلیون اوراق بهادار در فرابورس

معاملات فرابورس در نوزدهمین روز از دی ماه با رشد شاخص کل و نقل و انتقال ۳۵۰ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال پایان یافت.
کد خبر : ۸۰۲۲۶
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، در بازارهای اول و دوم معامله‌گران روز جاری نزدیک به ۱۰۶ میلیون سهم به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال را نیز میان خود دست به دست کردند که این میزان دادوستد در بیش از ۱۳ هزار دفعه صورت گرفت.


رصد معاملات در این دو بازار نشان می‌دهد نمادهای «ذوب» و «زاگرس» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفته‌اند. در نماد ذوب‌آهن به عنوان پربازدیدترین نماد معاملاتی بیش از ۳۸ میلیون سهم به ارزش ۳۳ میلیارد ریال دست به دست شد که بیش از ۹۰ درصد از این میزان معاملات توسط سهامداران حقیقی صورت گرفت.


شاخص کل فرابورس نیز معاملات امروز را پس از چندین فراز و فرود با رشد ۲.۵ واحدی و قرارگیری در ارتفاع ۱۰۷۷ واحدی خاتمه داد. دو نماد از گروه شیمیایی به نام‌های «زاگرس» و «مارون» تا سطح ۵.۲ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشتند و این در حالی است که تاثیر منفی تا سطح حداکثر ۲ واحد از جانب نمادهای «میدکو»، «ذوب»، «هرمز»، «خراسان» و «شاوان» مانع از افزایش بیشتر این نماگر شد.


سهامداران بازار پایه نیز روز جاری بیش از ۲۳۷ میلیون سهم به ارزش ۲۴۱ میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند. روز جاری اعلام شد نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس فردا در تابلو پایه «ج» بازار پایه فرابورس گشایش می‌یابد.


نگاهی به دادوستدهای تابلو اوراق تسهیلات مسکن فرابورس حاکی از آن است بیش از ۶۵ هزار ورقه «تسه» به ارزش افزون بر ۴۸ میلیارد ریال در این تابلو دست به دست شده و «تسه» آذرماه ۹۶ بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفته است.


این اوراق امروز در بازه قیمتی ۷۲۷ هزار تا ۷۴۷ هزار ریال دست به دست شدند. در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز نقل و انتقال بیش از ۴۱۳ هزار ورقه به ارزش بالغ بر ۳۸۵ میلیارد ریال رقم خورد. در این بازار «اخزا۶۰۲» بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. همچنین فردا شاهد عرضه اسناد خزانه اسلامی با تاریخ سررسید ۲۰ آبان ۹۸ در نماد «اخزا۶۰۴۱» هستیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها