20 دی 1396 - 14:02
در پاسخ به ایبِنا اعلام شد؛

انجام روزانه ۳۰ هزار تراکنش در پیام رسان بله

عضو هیات مدیره و معاون فناوری بانک ملی ایران از ارائه و اجرای پیام رسان بله در راستای اقتصاد مقاومتی خبر داد.
کد خبر : ۸۰۲۷۶
رونمایی از طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران

به گزارش خبرنگار ایبنا، مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری بانک ملی ایران ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری حمایت از رونق کسب و کارها در فضای مجازی با استفاده از پیام رسان بانکی «بَله» اظهارداشت: موضوعی که امروز حوزه های کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده، فضای مجازی است.  


وی افزود: حضور کسب و کارها امروز در فضای مجازی حرف اول را می زند و هر روز شکل و روش های جدید خود را پیدا می کند.  عضو هیات مدیره بانک ملی اظهارداشت: بانک ملی در سال های گذشته در کنار سیاست های اقتصاد مقاومتی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب تلاش کرده در کنار فعالیت بانکی، نگاه ملی داشته باشد که یکی از این موارد نرم افزار پیام رسان بله است.


خاتونی گفت: در سال های گذشته نخبگان و شرکت های دانش بنیانی را پیدا کردیم که حامی مالی نداشتند ولی دوست دارند دیده شوند و خدمات رسانی داشته باشند از آن حمایت کرده ایم.  معاون فناوری بانک ملی ایران ادامه داد: امروز نرم افزار پیام رسان بله بدون تبلیغات ۶۰۰ هزار کاربر دارد؛ هر فردی بتواند به شرایطی برسد که خدمت خاصی را در جامعه ارایه دهد، ما از آن حمایت می کنیم.


عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران اعلام کرد که سقف مبلغ کارت به کارت در بله مانند شبکه شتاب است. خاتونی در پاسخ به ایبِنا گفت در روز بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تراکنش مالی در نرم افزار بله با حجم ۱۰ میلیارد تومان انجام می شود.


وی برنامه بانک ملی را در بازه زمانی ۶ تا ۹ ماهه آینده انجام ۱۰ درصد از تراکنش های بانک ملی بر روی بله عنوان کرد. عضو هیات مدیره بانک ملی خاطرنشان کرد که اجرای این برنامه نیاز به اعتماد مردم به بله، افزایش تعداد کاربرها و همچنین شکل گرفتن کسب و کارها بر روی این پیام رسان دارد.


به گفته خاتونی، در حال حاضر ۱۳ بانک از جمله ملی، کشاورزی، پست بانک، ملت، سرمایه، شهر، دی، انصار، تجارت و ... با بله همکاری می کنند. وی در بخش دیگری از این نشست خبری درباره درآمدزایی بانک ملی از بله گفت: در حال حاضر بانک برای مشتریانی که به سامانه بام متصل می‌شوند یک پیامک رمز ارسال می‌کند که این موضوع در بله وجود ندارد.


وی افزود: این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک بانک ملی آبونمان مشترکان بله را اخذ نکند. معاون فناوری بانک ملی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بانک به ازای هر مشتری به طور میانگین ۱۰ هزار تومان به اپراتورهای تلفن همراه برای پیامک‌های ارسالی پرداخت می‌کند.


حسین انصاری مدیر مهندسی تیم نرم افزار بله نیز در پاسخ به ایبِنا درباره برنامه‌های این بانک برای افزایش سرعت و کاهش حجم فایل‌ها بر روی این پیام‌رسان گفت: از روز نخست که کار را آغاز کردیم به دنبال مقیاس پذیری بودیم و به همین دلیل بله نرم افزاری مولتی سنتر است و فایل های پشتیبان مختلفی از آن گرفته می‌شود.


وی توضیح داد: تیم بله بات‌های پیشرفته‌ای را ایجاد کرد تا بتواند مانند شبکه های اجتماعی امکان خرید و فروش را برای کاربران فراهم کند. انصاری با اذعان به کندی کنونی نرم افزار بله تصریح کرد: فایل ذخیره‌سازی خوبی را برای بله طراحی کرده‌ایم و در نسخه‌های بعدی حتما موضوع کندی بله رفع خواهد شد.


وی همچنین درباره امنیت بله گفت: ما از مشاورین و متخصصان امنیتی مختلفی مشورت گرفته‌ایم و نکاتی را که آنها به ما گوشزد کردند رعایت کردیم و به طور روزانه نیز در حال کار بر روی این پیام‌رسان هستیم. مدیر مهندسی تیم نرم افزار بله تاکید کرد که به طور حتم این پیام‌رسان از نرم‌افزار های مشابه بانکی امنیت بالاتری دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر