کره جنوبی بیت کوین را ممنوع می کند

دولت کره جنوبی به زودی تجارت بیت کوین را در صرافی های این کشور قدغن اعلام خواهد کرد.
کد خبر : ۸۰۳۳۴
بیت کوین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، دولت کره جنوبی اعلام کرد: قصد دارد تجارت بیت کوین را در این کشور ممنوع کند که به دنبال آن قیمت این ارز رمزنگار سقوط کرد و تلاطمی در بازار ارز دیجیتال بوجود آمد.


همچنین پلیس و ماموران مالیاتی کره ای به صرافی هایی که دارای فرار مالیاتی هستند، یورش خواهند برد. علت اصلی شکل گرفتن سرکوب بیت کوین در کره جنوبی، افزایش تقاضای جهانی برای این ارز رمزنگار است که سیاستگذاران را در گوشه کنار جهان به فکر مقابله و قانونمند کردن این دارایی کرده که طی یکسال اخیر قیمت آن سر به فلک کشیده است.


«پارک سانگ کی» وزیر دادگستری کره جنوبی گفت: دولت درحال آماده کردن لایحه ای است که تجارت بیت کوین را در صرافی های کره جنوبی ممنوع می کند. البته تصمیم در این باره بعداز بحث و گفت وگو با وزارت دارایی و رگولاتورهای مالی اتخاذ شده است.


به دنبال اظهارات وزیر دادگستری کره، قیمت بیت کوین در این کشور ۲۱ درصد کاهش پیدا کرد. در حال حاضر بیت کوین در کره جنوبی ۳۱ درصد بیشتر از سایر کشورها معامله می شود.


بر همین اساس، افزایش ۱۵۰۰ درصدی بیت کوین در سال گذشته میلادی، بسیاری از کره ای ها را به انجام معاملات پرمخاطره عادت داده که دولت این کشور به دنبال سرکوب کردن این رویه در کره است.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر