در بازار معاملات جهانی؛

بورس آسیا روی نوار افزایشی قرار گرفت/ یورو جهش زد

شاخص بورس آسیا بار دیگر بر روی ریل افزایشی قرار گرفت و یورو هم به بیشترین رقم در۳ ماه اخیر رسید.
کد خبر : ۸۰۳۴۴
بورس خارجی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز جمعه به دلیل خوش بینی از درآمد شرکت ها در بورس اس اند پی ۵۰۰ آمریکا روند صعودی خود را از سر گرفت و ارزش یورو هم به دنبال نشان دادن چراغ سبز بانک مرکزی اروپا برای پایان دادن به بسته بزرگ محرکی این منطقه، بالا آمد.


در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن ۵ دهم درصد افزایش پیدا کرد؛ اما بورس نیکی ژاپن  یک دهم درصد کاهش نشان داد. در بورس وال استریت آمریکا انتظار می رود شاخص های اصلی سهام شرکت ها در اس اند پی ۵۰۰ در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۱.۸ درصد جهش پیدا کند.


همچنین میانگین شاخص بورس آسیا از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۳.۳ درصد روند صعودی داشته است. ارزش اوراق بهادار ۱۰ ساله آمریکا هم به ۲.۵۵۰ درصد کاهش پیدا کرد که پیش از این در روز چهارشنبه با رسیدن به ۲.۵۹۷ درصد، بیشترین رشد خود در ۱۰ ماه اخیر را تجربه کرده بود. در اروپا اوراق بهادار ۱۰ ساله آلمان با رسیدن به ۰.۵۳۲ درصد، رکورد ۵ ماه اخیر را شکست.


در بازار جهانی ارز، هر یورو به ۱.۲ دلار افزایش پیدا کرد و در نهایت به ازای ۱.۲۰۴۸ دلار معامله شد که نزدیک به بیشترین رقم در سه ماه اخیر است. دلار آمریکا هم به دلیل انتشار آمار کاهش قیمت عمده فروشی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با ماه قبل از روند نزولی در پیش گرفت و هر دلار به ۱۱۱.۲۱ ین رسید که پایین ترین ارزش دلار در برابر پول ژاپن در تقریبا ۶ هفته اخیر محسوب می شود.


هر واحد بیت کوین در صرافی «بیت استمپ» به ۱۳ هزار و ۴۳۱ دلار رسید که در مقایسه با روز پنج شنبه ۱.۶ درصد افزاش نشان می دهد.



برچسب ها: دلار یورو بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر