کاهش ۳۷ درصدی سود بزرگ ترین بانک آمریکا به دلیل اصلاح مالیاتی

«جی پی مورگان چیس» اعلام کرد که سود این بانک در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی به دلیل اصلاح قوانین مالیاتی آمریکا، ۳۷ درصد کاهش پیدا کرد.
کد خبر : ۸۰۳۶۹
بانک جی پی مورگان چیس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، سود «جی پی مورگان چیس»، بزرگ ترین بانک آمریکا به لحاظ دارایی در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی به دلیل اصلاح قوانین مالیاتی در آمریکا با ۳۷ درصد کاهش روبرو شد؛ اما روند وام دهی این بانک، افزایشی گزارش می شود که حاکی از وضعیت خوب مصرف کنندگان آمریکایی دارد.


بر همین اساس، درآمد سه ماه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی «جی پی مورگان چیس» ۴.۲۳ میلیارد دلار ثبت شده که تقریبا ۴۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی با رقم ۶.۷۳ میلیارد دلار است.


به گفته تحلیل گران اقتصادی، کاهش مالیات شرکت ها از ۳۵ درصد به ۲۱ درصد تاثیر منفی بر روی سودهی بانک ها گذاشته است و پیش از این برخی از بانک های بزرگ جهان هم نسبت به روند نزولی سود خود در سه ماه پایانی سال به دلیل اصلاح قوانین مالیاتی در آمریکا اذعان کرده بودند.


البته «جیمی دیمون» مدیر عامل «جی پی مورگان چیس» بر این باور است که کاهش مالیات، اقتصاد آمریکا را رونق خواهد داد و درآمد طبقه متوسط آمریکا بهبود پیدا می کند؛ ضمن اینکه مجموع درآمد این بانک در سال ۲۰۱۷ میلادی در بخش های مختلف به غیر از تاثیر منفی کاهش مالیاتی در سه ماه پایانی سال، افزایش نشان می دهد.


بر همین اساس، میزان استفاده مصرف کنندگان آمریکایی از کارت های اعتباری با ۱۳ درصد افزایش به ۱.۲ تریلیون دلار رسیده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر