شاخص ۴۴۱ واحد افزایش یافت:

واکنش سهامداران بورس به تصمیم ترامپ

معاملات اولین روز هفته بورس با رشد ۴۴۱ واحدی شاخص و رسیدن این نماگر به ۹۶ هزار و ۶۲۷ واحد بعد از مدت ها طروات خاصی را در این بازار تحت تاثیر اعلام تصمیم رییس جمهور ایالات متحده امریکا حاکم کرد.
کد خبر : ۸۰۳۹۳
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، وقتی دونالد ترامپ شب گذشته تحریم های هسته ای ایران را همچنان در حالت تعلیق قرار داد، مشخص بود که روز جاری واکنش سهامداران به این تصمیم مثبت خواهد بود و بر همین اساس شاخص کل بورس با رشدی بیش از ۴۰۰ واحد نشان داد که سهامداران در حال حاضر بهانه ای برای شکل گیری نوسان در تالار ندارند.


رشد دسته جمعی شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، امروز همه شاخص های اصلی بازار سهام با رشد مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۴۴۱ واحد رشد معادل ۰.۴۶ درصد به ۹۶ هزار و ۶۲۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۴۱ واحد افزایش معادل ۰.۴۶ درصد به ۳۰ هزار و ۸۸۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۵ واحد رشد معادل ۰.۵۵ درصد به ۱۷ هزار و ۳۹۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۱ واحد صعود، معادل ۰.۵۵ درصد به ۱۳ هزار و ۱۱۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۸۸ واحد رشد، معادل ۰.۶۷ درصد به ۱۰۴ هزار و ۱۶۱ واحد، شاخص بازار اول با ۴۰۴ واحد افزایش معادل ۰.۵۹ درصد افزایش به ۶۸ هزار و ۶۳۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۶۴ واحد رشد معادل ۰.۲۳ درصد، به ۲۰۵ هزار و ۷۹۱ واحد رسید.


نمادها تاثیرگذار


از سویی دیگر ۶ نماد «فملی با ۷۹ واحد، فولاد با ۶۰، خودرو با ۳۴ واحد، کگل با ۳۲ واحد،  شتران با ۳۱ واحد، شپنا با ۳۱ و شبریز با ۲۴ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند تا این متغییر با ۴۴۱ واحد روز پر رونقی را شکل دهد.


رشد شاخص های صنایع


این گزارش می افزاید، امروز همه صنایع بازار سهام با روندی ریزشی مواجه شدند به طوری که «خودرو با ۳۴۷ واحد رشد معادل ۲.۰۸ درصد به ۱۷ هزار و ۷۲ واحد، سایر مالی با ۴۳ واحد افزایش معادل ۱.۹۹ درصد به ۲ هزار و ۲۳۷ واحد، کانی غیرفلزی با ۴۲ واحد رشد معادل ۱.۸۷ درصد به ۲ هزار و ۳۱۸ واحداداره بازارهای مالی با یک واحد افزایش، معادل ۱.۵۴ درصد به ۷۳ واحد، فرآرده های نفتی با ۵۰۰۷ واحد رشد معادل ۱.۴۳ درصد به ۳۵۴ هزار و ۲۸۶ واحد، کانه فلزی با ۲۷۲ واحد افزایش معادل ۱.۴۰ درصد به ۲۷۲ واحد، وسایل ارتباطی با (۱۰۲) واحد رشد معادل (۵.۰۱) درصد به یک هزار و ۹۳۴ واحد» رسید.


توقف و بازگشایی نمادها


این گزارش می افزاید : طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «لامیران، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، قند ثابت خراسان، بیمه میهن، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، قاسم ایران، زغال‌سنگ نگین طبس، سرمایه‌گذاری مسکن الوند» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «داروسازی تهران شیمی، بیمه تجارت نو، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، بیمه اتکایی امین، داروسازی اسوه، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، پست بانک ایران، زرین‌معدن آسیا» بازگشایی شدند.


بیشترین کاهش قیمت


افزون بر این باید اعلام کرد : قیمت سهام نمادهای «خگستر، شپترو، شکلر، حتوکا، کاذر، تکمبا و شکربن» با رشد قیمت و نمادهای «لپارس، قهکمت، فلامی، کاذر، بسویچ، دفرا، فمرا و قزوین» بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه ای رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۱ هزار و ۸۲۴ نوبت معاملاتی، ۷۰۱ میلیون و ۴۱۶ هزار ریال به ارزش ۱۵۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۵ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر