وزیر بهداشت: تا کجا باید از تولید داخل حمایت کنیم؟

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حاضریم بازار را با ۲۰ درصد بالاتر از قیمت جهانی در اختیار تولید داخل قرار دهیم، گفت: تا کجا و به چه قیمتی باید از تولید داخل حمایت کنیم؟
کد خبر : ۸۰۴۲۱
اتاق تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی که صبح امروز (یکشنبه) و در اتاق بازرگانی تهران سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: درست است که باید از تولید داخل حمایت کنیم اما تا کجا و به چه قیمتی؟ بازار را با ۲۰ درصد بالاتر از قیمت جهانی هم حاضریم در اختیار تولید داخل قرار دهیم اما نمی‌توانیم‌ پول مردم و بیت‌المال را صرف خرید کالای گران‌ بکنیم.


وی افزود: ما سانتریفیوژ نمی‌خریم، قرص و دارو و تخت و کپسول و دستگاه‌های پزشکی می‌خریم و قطعا قیمت مولفه تعیین‌کننده‌ای است.


وزیر بهداشت با بیان اینکه از توسعه صادرات در حوزه بهداشت و درمان کاملا حمایت می‌کنیم، گفت: بنگاهی که بتواند در این حوزه صادرات داشته باشد بنگاه موفق و سخت‌کوشی است.


قاضی زاده ادامه داد: ببینیم بقیه کشورها چه کرده‌اند، سازوکار اقتصادی است که آنها را موفق کرده است؛ دولت‌ها ناظر و سیاستگذار هستند و تولید و اجرا در اختیار بخش خصوصی است.


وی گفت: علاقمندم هم دولت و هم مجلس نگاه‌شان را به بخش بهداشت و درمان و آموزش تغییر دهد و بخش خصوصی را به رسمیت بشناسد؛ حاضریم فرزندان‌مان به دانشگاه‌های فیلیپین و آسیای شرقی بروند اما در داخل برای بخش خصوصی بخیل هستیم و نمی‌گذاریم بخش خصوصی در بخش آموزش فعال شود.


وزیر بهداشت با بیان اینکه نگاه سوسیالیستی اجازه نمی‌دهد بیمارستان مدرن ساخته شود، تصریح کرد: می‌گویند بیمارستان مدرن برای پولدارها ساخته می‌شود. مگر پولدارها ایرانی نیستند؟ مگر مسیر توسعه از همین راه نمی‌گذرد؟


در این نشست یک تفاهمنامه همکاری بین اتاق بازرگانی تهران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید که براساس آن اتاق تهران حلقه وصل شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت و وزارت بهداشت می‌شود، مطالبات آنان را پیگیری می‌کند و بستر تعامل میان طرفین را فراهم می‌کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر